De laatste ronde! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu De laatste ronde! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

De laatste ronde!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

13 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Halloo lieve familie, vrienden en kenissen!

Vandaag was het laatste ochtend gedeelte van de training 'leiderschap'. Ik had geluk dat ik vandaag een presentatie mocht geven over het SMART- formuleren. Daar hadden ze hier nog nooit van gehoord, terwijl ik er tijdens mijn studie en werk mee doodgegooid ben. Dus dat was appeltje eitje! Ik begon mijn presentatie met 'goedemorgen' haha ik heb nog nooit 20 Ghanezen zo vragend mij aan zien kijken. Toen ik vertelde dat het goodmorning betekend moesten ze erg lachen allemaal en probeerde ze het na te zeggen!
Aan het eind van de ochtend heb ik een certificaat gekregen voor het behalen van de training, reden voor een feestje dus!

Na de training thuis afgezet door Jacob. Steven, de broer van Jacob, was ook bij het huis. Hij complimenteerde mij eerst voor de kleren die ik aan had, alles tot op mijn oorbellen na was gematcht vond hij haha. Toen ik zei dat ik met Ilse ging lunchen was hij verbaasd, 'moet je dan niet eerst rusten'? Ik vond dat niet nodig en begon wel trek te krijgen, hij vond mij nu een echte sterke Afrikaanse vrouw!
Samen met nog een stel andere vrijwilligers hebben we mij sparkels geluncht. Omdat ik geslaagd ben vandaag vond ik het wel reden voor een pizza! Helaas heb ik ruim 1,5 uur op deze pizza moeten wachten en kreeg hem uiteindelijk 16.00 pas!
Daarna samen met Ilse naar de fietsenwinkel gegaan om een fiets te huren voor Ilse. Hier deden ze nogal moeilijk, ze wilden alles van Ilse weten. Je krijgt niet zomaar een fiets mee hoor!
Een collega van de fietsenverhuurman kwam er bijzitten. Heb een leuk gesprek met hem gevoerd over het moslim geloof! Hun gaan 5 x per dag hier naar de moskee toe om te bidden en zijn droom was toch ook wel 4 vrouwen haha.

Morgen gaan Ilse en ik een weekendje weg. We gaan naar het hand in hand project. Dit is een project voor gehandicapte kinderen, die daar wonen. Je kan met hun spelen, zwemmen en vooral genieten van de mooie rustige omgeving!
Bij dit project gaan we 2 dagen slapen, vanuit daar willen we een vleermuizengrot bezoeken en naar een heilig apenbos gaan. Beloofd weer een leuk weekend te worden!

Het enige nadeel van dit avontuur is dat de bus naar het dorp waar het hand in hand project is gevestigd om 6.00 vertrekt. 5.00 moeten we op het busstation zijn om kaartjes te kopen, wat betekend 4.30 vanuit huis vertekken.
Nu nog hopen dat een taxi ons kan brengen. Susanna is druk bezig met telefoontjes plegen voor me!

Fijn weekend allemaal!

Xliefs Alinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 64384

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: