Stappen, kleren maken en mijn eerste film rol! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Stappen, kleren maken en mijn eerste film rol! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Stappen, kleren maken en mijn eerste film rol!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

12 November 2011 | Ghana, Tamale

Halloo allemaal!

Donderdag 10 november:
Ik zal gelijk weer verder gaan over mijn vieze poep verhaal haha. Inmiddels nog steeds niet gepoept, en door de medicijnen voel ik mij eigenlijk al een stuk beter. 's Ochtends heeft Jacob mij dan ook naar het ziekenhuis gebracht. Ik wilde namelijk vertellen dat ik het buisje nog niet heb kunnen vullen en het ook eigenlijk niet meer zo nodig vond dat het verder onderzocht werd. Hier waren zij het niet mee eens en vonden het erg belangrijk dat ik het toch nog zou brengen, ook al zou het zaterdag pas zijn dat maakt niets uit.
Jacob weer gebeld dat ik klaar was, en die kwam mij ophalen en heeft mij weer naar huis gebracht.
Hier heb ik lekker gerelaxt en een beetje bijgekomen. Merk namelijk nog wel aan mijn lichaam dat ik erg moe ben.
Vandaag is de ASP weer in mijn compound en vond ik het toch wel leuk om hier aan mee te doen. We hebben met de kinderen schipper mag ik overvaren gespeeld, zo leuk! De kinderen hebben ervan genoten, en ik dus ook :)
Dorgas is vandaag ook weer teruggekomen uit het ziekenhuis, ze heeft malaria, maar het gaat gelukkig al stukken beter met haar.

Vrijdag 11 november:
Vanochtend toen ik wakker werd met mijn grote nieuwe vriend, meneer de buis, naar de wc toe. En jahoor het is gelukt, ik heb in het buisje gepoept.
Gedoucht, aangekleed, ontbeten en hop naar het ziekenhuis.
Hier aangekomen het buisje afgegeven bij het laboratorium. Het buisje wilde ze niet aanpakken en ik moest het ergens naast de zeeppomp neerleggen hihi.
Op de terugweg naar huis had ik een taxichauffeur die mij erg aardig vond. Je raad het al, hij wilde ook graag met mij trouwen. Ook deze man heb ik weer teleur moeten stellen.
's Middags heb ik samen met Ils, Sas, Lies, Job en Hadjar geluncht. De planning was om na de lunch de markt op te gaan om stoffen te kopen voor echte Afrikaanse jurken. Toen ik aankwam bij het restaurant zij Hadjar (Ghanese vrouw, werkt voor meet Africa) je moet wat make-up op doen want je ziet eruit als een ziek iemand. Ook de rest complimenterde mij over hoe mooi wit ik eruit zag haha.
Vanavond staat er een afscheidsfeestje op de planning, waar ik erg graag bij wil zijn. Ik besloot dan ook om eerder naar huis te gaan na mijn eten om even een beetje bij te slapen.
Na mijn power nap heb ik mijn spulletjes gepakt er vertrokken naar het las-hotel. Hier slapen wij namelijk vanavond, omdat er bij een afscheidsfeestje natuurlijk ook gedanst moet worden en dat kan nog wel eens laat worden!
's Avonds voelde ik mij weer stukken en stukken beter.
We hebben gezellig met een hele groep bij Sparkels gegeten en daarna het dak op gegaan bij Gidipas. Hier sta je te dansen op een dakterras, hartje Tamale, onder een prachtige sterrenhemel!
Om een uur of 12 was het feestje weer klaar bij Gidipas en zijn we vetrokken naar club Royal. Het leuke hieraan is dat dit naast ons hotel ligt, of eigenlijk onder ons hotel ;)
Na hier de avond leuk te hebben afgesloten lagen we om 3.45 in bed. Toen kwamen we er achter dat er ook minder leuke dingen zijn aan het slapen boven een club. Ja danst nog lekker verder in je bed, gratis muziek!

Zaterdag 12 november:
Vanochtend heerlijk brak wakker geworden. Ben het niet meer gewend om tot zolaat op te blijven haha.
Om 8.30 ging de wekker al, vandaag staat er namelijk een workshop naaien op het menu. Broodje met gebakken ei langs de weg gescoord en als echte Ghanesen dik een uur later aangekomen bij het naai atelier.
Het atelier is van de moeder van Hadjar. Voorstel rondje gedaan en hier heb ik na 2 maanden tijd eindelijk mijn Dagbani/ ghanese naam gekregen: Katari. Dit betekend geluk :)
Hierna heeft ze de basis dingen uitgelegd over hoe je een jurk maakt. Je kon ervoor kiezen om zelf je jurk te maken of hem voor je te laten maken. Jullie snappen waar ik voor gekozen heb, mama Hadjar gaat een mooie jurk voor mij maken!
Om 13.00 ben ik weer vetrokken naar mijn gastgezin toe.
Niet veel later werd ik door Sam opgebeld. Sam loopt stage bij een filmproducer, de beste man zocht nog een blanke actrice voor een rol. En hiervoor ben ik gevraagd.
Morgen is na 21 jaar dan mijn eerste echte rol in een film haha. Het gaat heel clishe over een blanke vrouw die naar Ghana gaat om daar haar vriend te ontmoeten die ze via het internet heeft leren kennen. Na een moeizaam afscheid gaat de vrouw terug naat Nederland en stuurt een ticket naar haar vriend zodat hij haar kan bezoeken.
De rol is mij op het lijf geschreven haha. Ik heb wel gevraagd of ik een mooie man in de film kan krijgen. Deze rol is nog niet vervuld dus daar gingen ze hun best voor door.
De opnames zijn morgen de hele dag! In Ghana regelen ze alles op het laatste moment, hoelaat ik waar moet zijn weet ik bijvoorbeeld ook nog niet!
Zometeen ga ik even met Ilse een ijsje langs de weg halen en dan een rondje lopen door ons mooie dorp Gurugu!

Fijn weekend allemaal,

Kus Alinda

  • 13 November 2011 - 02:47

    Sanne Van Tol:

    Hahahaha Alin, je eerste echte filmrol. Als dit geen doorbraak betekent, dan weet ik het ook niet meer. Succeswensen heb je uiteraard niet nodig, dus veel plezier! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 63896

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: