African movie star! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu African movie star! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

African movie star!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

13 November 2011 | Ghana, Tamale

Anoela!

Vandaag zoveel beleefd, gezien en gedaan dat het een eigen blog waardig is!

Gisteravond ben ik dus door Sam gebeld of ik een rol wilde spelen in een film. Dit laat ik mijn geen twee keer zeggen, dit is mijn kans om door te breken voor het grote publiek. Volmondig antwoorde ik hier dus met JA op! De tijd was eerst niet bekend, maar later weer contact gehad en de regiseur, mr. Afa vond 9.00 een mooie tijd, prima! Ilse is mijn perssoonlijke publiek voor de film, en is ook meegegaan!

Vanochtend heb ik om 9.00 met Sam in de stad afgesproken, vanuit daar moesten we nog met een andere taxi naar de studio toe.
Daar aangekomen was Afa, de regiseur, er nog niet. Een aantal van zijn kinderen, onder andere zoon Karim waren er wel. Gelijk werden er grapjes gemaakt welke van zijn twee vrouwen Sam aan Karim en zijn broers zou geven. Ik merkte op dat Karim een ring droeg om zijn linker ringvinger. In Ghana betekend dat dat je getrouwd of verloofd bent. Sam vroeg hier naar en hij antwoorde dat hij inderdaad verloofd was. Sam werd al iets wat beledigd totdat Karim zijn verhaal ging toelichten: hij was pas net verloofd, een jaar haha. En hij is verloofd met zichzelf, dit omdat hij een jaar geleden voor een film een paar dagen op een bepaalde locatie moest zijn waar de dames hem wel zagen zitten. Karim werd hier zo moe van dat hij een ring heeft gekocht en zichzelf heeft verloofd met zichzelf! Geniaal verhaal uit de mond van een Ghanees.

Toen Afa er een half uur later nog niet was besloot Sam hem maar eventjes te bellen. Hij was bij zijn andere vrouw, hier is hij een week geleden mee getrouwd. Inmiddels is hij met drie vrouwen getrouwd geweest, waarvan er 1 is overleden.
Met zijn drieen zijn we onder begeleiding van een van Afa's zonen naar het andere huis gelopen.
We werden een klein kamertje in gebracht. Hier zaten een stuk of 6 mensen op de grond, met de Koran in hun handen. De meeste van hen waren in trance. De tweede vrouw van Afa is namelijk spiritueel genezer door middel van de Koran. Mensen die bij haar komen hebben last van een geest of lichamelijke klachten met een spirituele oorzaak. 1 vrouw was ontzettend ver weg toen wij aankwamen. Ze zat met haar handen te shaken, heel heftig met haar hoofd te schutten en niet veel later kwam de geest aan het woord. De geest die haar lastig valt is een vrouw, de vrouw is een prostituee en verliefd om de man van de vrouw die in trance is. De geest wil de vrouw en de man uit elkaar laten gaan, dit is niet gelukt dus nou wil de geest de vrouw en haar man doden. De vrouw was ontzetten raar aan het praten, zingen en gek doen tegelijk. Na een poosje heeft de spiritueel genezer de geest weggejaagd en de vrouw gewassen. Toen kwam de echte vrouw te voorschijn, een totaal ander mens dan dat nog geen 5 minuten daarvoor aan het woord was. Haar hele gelaatsuitdrukking was veranderd. Ik geloof/geloofde totaal niet in geesten, maar dit was wel heel bizar om te zien. Zo was er ook een man die nadat hij was gewassen zichzelf met zijn handen als een bezetene nogmaals driftig ging wassen. Opeens was hij klaar, stond op groette en liep weg. BIZAR!
Dit alles was om 11.00 afgelopen, waarop wij een bord rijst voorgeschoteld kregen. Ontzettend leif, maar ik kan echt geen bord rijst om 11.00 weg krijgen! Uit beleefdheid heel erg mijn best gedaan om een paar happen te eten.
Na het eten eindelijk vertrokken naar de eerste locatie: het internetcafe.

Aan teksten doen ze hier in Ghana niet, ik kreeg van mijn mede speler dan ook een korte uitleg/samenvatting waar de film over gaat:
Een Nederlandse vrouw komt via internet in aanraking met een Ghanese man. Deze nodigt haar uit om naar Ghana te komen, hier raken ze nog verliefder en uiteindelijk vraagt hij haar ten huwelijk. Zij antwoord hier volmondig ja op. Wanneer de vrouw weer in Nederland is, komt er een andere vrouw in het leven van de Ghanese man. Deze spreekt alleen maar kwaad over de Nederlandse vrouw, wat ten koste gaat voor de relatie. De vrouw ontmoet een andere man uit Negeria en gaat daar mee trouwen.
Vandaag zouden we 3 scenes opnemen op drie verschillende locaties.
In het internetcafe werd gefilmd hoe ik nog in Nederland zat en aan mijn vriendin (Ilse) vertel dat ik naar Ghana ga voor een man.
Na deze eerste scene vetrekken we naar het huis van de eigenaar van het internetcafe.
Hier hebben we twee scenes opgenomen, de eerste scene was in de huiskamer.
De scene hierna was een bedscene, ja ja ik heb met een neger in bed gelegen haha. In deze scene speelde ook een heks, met zwarte stift waren er was stippen op haar hoofd getekend en haar wenkbrauwen waren wit gemaakt en voila je hebt een heks.

Na deze scene ben ik naar huis vertrokken om mijn bikini te halen, de volgende scene is namelijk in het zwembad!
In het zwembad werd DE vraag eindelijk gesteld: wil je met me trouwen? Natuurlijk want ik houd zoveel van je en van Ghana ook. Dit moest worden bekroond met een kus. Het jammere hieraan was dat ze in Ghana niet aan een film kus doen ;)
De kus moest een paar keer overnieuw omdat het er niet natuurlijk uitzag. Nee vind je het gek? Haha
Hierna vertrokken naar het cultureel centrum om daar nog een paar scenes op te nemen.
De ena laatste scene was in sparkels waar we wat gedronken hebben. Hier werd ik voor de 100e keer gecomplimenteerd voor mijn acteer kunsten. Ze geloofden echt niet dat ik nog nooit eerder in een film heb gespeeld. Dit zegt veel over het niveau van de Afrikaanse films ;)
De regisseur was ontzettend enthousiast over mij en ik was niet zomaar een vriend van hem geworden, maar een goede vriend. Hij wil alles voor mij doen, als ik ooit een lift nodig heb vanuit town naar huis moet ik voortaan hem bellen ipv een taxi nemen. Volgens mij is hij gewoon opzoek naar vrouw nummero drie!
Sam vertelde namelijk later dat het verhaal van de film waargebeurd is, het is namellijk Afa's verhaal.
Afa wil dolgraag meer films met mij gaan maken, vanwege mijn eigen werk heb ik verteld dat dit helaas niet mogelijk is.
De laatste scene was een ritje op de motor en daarna ben ik naar huis gebracht.
Als de film klaar is krijg ik hier ook een kopie van, ben benieuwd!

Nou deze moviestar is goed moe na vandaag en gaat wederom vroeg slapen.

Lovee. the pinklady

  • 13 November 2011 - 19:59

    Reinier:

    Dus als het een acteur is dan wil je wel ineens met hem trouwen, na vele andere af te wijzen :p

  • 14 November 2011 - 07:41

    Alinda Van Bommel:

    In de film wilde ik met hem trouwen, in real life zou ik nog steeds met nee antwoorden :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 63840

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: