You're invited! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu You're invited! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

You're invited!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

22 November 2011 | Ghana, Tamale

Lieve famillie, vrienden, kennissen en de rest!

Na 11 weken in Ghana heb ik al een hele hoop gezien, gedaan en beleefd. Een ervaring en belevenis die niemand meer van mij afneemt. Morgen nog precies 6 weken en ik ben weer in Nederland. Iets waar ik ook wel weer heel erg naar uit kijk. Wat ik vooral 'mis' aan Nederland zijn de mensen, het doen en laten wat ik zelf wil en mijn kleine vriendje Beau. De luxe dingen zoals een lekker bed, een warme douche en altijd een auto tot mijn beschikking mis ik verbazingwekkend eigenlijk helemaal niet zo. Dit doel heb ik dus behaald! Een ander doel wat ik ook behaald heb is het plannen een beetje loslaten en wat meer go with the flow, heerlijk! Dus 4 januari 2012 gaan jullie een hele andere Alinda zien :)

Maandag 21 november:
Na een ontzettend gezellig weekend Salaga is mijn 12e week in Ghana officieel ingegaan. Vanochtend om 6.45 was ik al aan het wassen, ik was gewoon trots op mezelf! Om 8.00 was ik eindelijk klaar, en hing de waslijn buiten vol met voornamelijk roze kledingstukken. Raar?!
Hierna heerlijk gedoucht, dan is een koude douche echt wel heel erg lekker. Ontbeten en toen een half uur later dan gepland naar Ilse vertrokken om naar Katariga te gaan. Op het office waren Ilse en ik de enige aanwezige. We hebben training nummero 2 uitgewerkt en vonden het om 12.00 wel weer gescheten. Spulletjes gepakt en op de fiets naar Wilda's palace, onze vaste rijsttoko. We bestellen altijd samen een portie en delen deze dan, de porties zijn namelijk zo gigantisch groot!
Om 13.00 was ik weer thuis en heb ik weer netjes mijn was binnen gehaald, opgevouwen en op de stoel gelegegd. Stoel? Ja een stoel, een kast heb ik hier namelijk niet, dus al mijn kleren liggen op nette stapeltjes op een stoel.
's Middags heb ik met Evelyn en haar nichtje/vriendinnetje Dorgas gespeeld. Het kind in mij kwam naar boven hihi.
Aan het einde van de middag heb ik samen met Ilse een frozen yoghurt gehaald en een rondje gelopen. We hebben een rondje door Gurugu, het dorp waar wij in wonen, gelopen. Rond 17.30 zie je hoe alle gezinnen aan het koken en met hun huishouden bezig zijn. Om de vijf seconden worden we door kindjes geroepen 'Salaminga, hello!'
's Avonds aten we een Ghanese variant van witte bonen in tomatensaus. De Ghanese variant is echter niet te eten, de bonen zijn keihard en de tomatensaus is eigenlijk geen tomatensaus te noemen, maar 5 tomaten in stukjes gesneden met andere prut erdoor heen. Je begrijpt ik heb zitten smullen!
's Avonds stond ik buiten te genieten van een prachtige sterrenhemel toen Dorgas langsliep. Ik vroeg aan haar of ze ging douchen, wat zij bevestigde. Ik wensde haar een fijne douche toe waarop zij reageerde: 'Thank you, you're invited'. Haha, deze invitation heb ik dankbaar afgeslagen :)

Dinsdag 22 november:
Vanochtend kreeg ik heerlijk een broodje met gebakken ei als ontbijt, hmmmm!
Na dit lekker ontbijt ben ik om 9.00 op de fiets naar kantoor vertrokken. Hier hebben Ilse en ik verder gewerkt aan de training en de laatste voorbereidingen gedaan. Morgen zullen we namelijk training 2 gaan geven.
Om 11.00 kwam Jacob ook naar kantoor en hebben we wat dingetjes met hem besproken. Ik realiseerde me vandaag opeens dat ik na deze week werken nog maar 2 weken aan het werk ga. 14 december ga ik namelijk 10 dagen rondreizen, en daarna nog genieten van mijn laatste weekjes in Ghana. De tijd gaat dus nu opeens echt heel hard!
Na de korte meeting met Jacob zijn Ilse en ik naar mijn huis vertrokken.
Op de terug fietse ik langs een man die boven op een vrachtwagen stond, niks groeten maar gewoon straight to the point zei hij 'Trouw met me!'. Hard gelachen en snel doorgefietst.
Thuis hebben we 20 wc rollen aan de onderkant dichtgeplakt, vanmiddag gaan we met de ASP namelijk pennenbakjes maken! Weer even lekker creatief bezig zijn :) bij mij thuis vonden ze het erg bijzonder wat we gingen doen, en ze begrepen maar niet hoe we aan die kartonnen rollen(wcrollen) kwamen. Na 20 keer uitgelegd te hebben dat het wc rollen zonder wc papier zijn snapte ze het nog niet haha.
Na al het geknip en geplak zijn we om 13.00 vertrokken naar onze rijsttoko. Hier hebben we de lekkerste rijst tot nu toe op!
Daarna weer naar huis vertrokken en een beetje op de computer gezeten totdat de ASP om 15.30 begon.
Vlak voor de ASP liep ik nog even naar de winkel toe, waar ik een paar Ghanese kinderen tegen kwam. Ook deze kinderen waren erg recht voor hun raap, zo vroegen ze gelijk of ik mijn laptop aan hun wilde geven en vier telefoons. Flauwe ik heb niks gegeven!
De ASP was erg geslaagd, de kids vonden het onwijs leuk om de pennenbakjes te maken, en met de jongens hebben we buiten gevoetbald.
Het was dus weer een geslaagde dag :)

Fijne avond allemaal,

liefs Alinda

  • 25 November 2011 - 20:23

    Es:

    Hey wijfie
    Leuk om te lezen dat het nog steeds goed gaat!! En wat heb je leuke foto's!! Ik ben nog steeds jaloers en vind het jammer dat ik je niet kan bezoeken! Meid geniet er nog van!!
    Have fun! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 63811

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: