De reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Gurugu, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu De reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Gurugu, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

De reis gaat beginnen!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

13 December 2011 | Ghana, Gurugu

Antere!

Ik weet het zeker ik ben terug in Ghana: vanacht geslapen op een slecht matras met een kuil erin, een koude douche, geen licht in de 'badkamer', kapotte fiets, handwassen en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Maar ook dit heeft allemaal zijn charmes :)

Ik dacht jullie hebben mijn verslagen zo gemist, laat ik er maar weer eentje schrijven hihi.

Dinsdag 13 december:
Vanacht als een roosje geslapen,heerlijk na zo'n hectische week. Inmiddels ben ik na 1 dag weer goed ingeburgerd in het Ghanese leven.
Om 7.30 ging mijn wekker en ben ik de dag begonnen als een echte Ghanese vrouw: met wassen!
Na ruim 1,5 uur wassen heb ik een heerlijke koude douche genomen en een echt Ghanees ontbijt, witbrood met jam en een kop thee.
Daarna ben ik alvast begonnen met het inpakken van mijn tas, morgen gaat mijn rondreis door Ghana namelijk beginnen. Als echte Afrikaanse vrouw ga je ook een uur later dan gepland naar je werk toe, zo ook ik dus. Toen ik op het punt van vertrekken stond kwam net Stephen aan, de broer van Jacob. Hij bood mij een lift aan achterop de motor naar het kantoor in Katariga. Sportief als ik ben heb ik deze afgewezen, ik ga wel fietsen. Maar jahoor, de ketting van de fiets lag eraf en ik als technische Hariette kon het niet maken. Snel Stephen gebeld of hij mij toch alsjeblieft nog een liftje wilde geven naar Katariga, maar natuurlijk. 10.30 op kantoor aangekomen, en eigenlijk meer afscheid genomen van het kantoor dan gewerkt hihi. Een uurtje later vertrok ik dan ook weer met Mr. Jacob richting town. Mijn geboekte ticket van gisterre wilde ik omzetten naar een dagje later, dit is gelukt :)

Na zo'n 'drukke' ochtend vond ik het wel weer tijd worden voor een lekkere lunch bij luxury. Omdat Jacob de afgelopen dagen mijn persoonlijke taxi chauffeur is geweest heb ik hem ook uitgenodigd, hij kreeg een lach van oor tot oor op zijn gezicht.
Na een lekkere lunch ben ik samen met Jacob vertrokken om Evelyn van school op te halen. Toen we wegreden van de school kwam Jacob er na 10 minuten achter dat hij beloofd had ook zijn nichtje mee te nemen, oeps! Dat arme meisje van een jaar of 4 stond nog alleen op school.
Ze moest bij oma's huis worden afgezet waar ook Susanne met Ephrim was. Het nichtje heeft eerst lekker haar neus uitgebaggerd en was daarna niet bij mij weg te slaan. Hmmm heerlijk al dat Ghanese snot!
Thuis aangekomen mijn was van de waslijn afgehaald en mijn bed weer opgemaakt.
15.00 begon mijn laatste ASP in Gurugu. We hebben Alhassan Baba gespreeld, zo genoten. Iedereen speelde heerlijk vals inclusief Ilse en ikzelf hihi. Mijn naamgenootje Ali en ik kwamen niet meer bij, en het was de kunst wie het beste vals kon spelen. Ik dacht op mijn laatste werkdag moet ik nog even het goede voorbeeld geven hihi.
Daarna nog een leuk balspelletje gespeeld toen ik gebeld werd door Fofo, onze chauffeur voor de rondreis. Hij was in Gurugu en ik kon hem nog even ontmoeten voor morgen.
Vriendelijke man en een grote witte landrover hihi, de reis gaat leuk worden!

Na de ASP nog eventjes mee naar Ilse haar huis geweest, blaadjes, mr Bradt (de reisgids van Ghana) en wat films meegekregen voor op reis en daarna.
's Avonds hebben we heerlijk fufu met pindasoep gegeten, hmmm! Ik bofte want er zat een vers stuk kip in, zo raar idee dat dat kippetje een paar uur geleden nog op mijn compound rondliep en nu in mijn soep drijft.

Goed mijn plannen voor de komende dagen zijn als volgt, reizen!
Ik ga samen met Lies (een belgische vrijwilliger, ze kan er zelf ook niets aan doen dat ze in Belgie geboren is haha) rondreizen.
Morgen ochtend vertrekken we om 8.00/8.30 richting lake volta. Hier zullen we tot zondag rondreizen en vertrekken dan naar cape coast. Eindelijk zon, zee en strand! Daar verblijven we 3 dagen in een prachtig hutje aan het strand! Woensdag vertrekken we naar Accra, lies vliegt dan naar Belgie en Sas en Ils komen ook naar Accra. Sas haar familie komt woensdag avond namelijk aan, en ik zal nog 2 dagen met hen bij een hotel aan het strand chillen.
Vrijdagochtend 23 december vlieg ik weer terug vanuit Accra naar Tamale.
Ik laat mijn laptop thuis, dus helaas geen verslagen ruim een week lang, sorry he!

Lieve allemaal ga genieten van de kou, de regen en de wind. Dan ga ik dubbel genieten van de zon, de mooie natuur, het strand, de zee en vakantie vieren :)

Liefs,
Alinda alias the pinklady

  • 14 December 2011 - 08:15

    Jennifer:

    Ooowh super vet!! Veel plezier met rondreizen, dat gaat natuurlijk wel lukken denk ik zo..! En wat gaaf dat ie man gewoon even 150 dollar voor je wilde betalen, zijn die traantjes ook nog ergens goed voor ;)

  • 14 December 2011 - 20:33

    Pim:

    hoi alinda,hoe gaat ie
    ga je lekker genieten van je vakantie
    het is hier 3 graden koud
    groeten pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Gurugu

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 63562

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: