Chill dagen in Gurugu. - Reisverslag uit Gurugu, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Chill dagen in Gurugu. - Reisverslag uit Gurugu, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Chill dagen in Gurugu.

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

29 December 2011 | Ghana, Gurugu

Halloo allemaal!

Dit is een van mijn laatste verslagen die ik typ vanuit het heerlijk warme Gurugu, helaas :(

Woensdag 28 december:
Vanochtend weer fijn gewekt om 4.00 door de zingende moskeen om mijn huis. Er zijn dagen dat ik er doorheen slaap, maar vanacht erg licht geslapen en dan maakt Allah mij graag om 4.00 nog een keertje wakker.
Als ontbijt was er vandaag geen brood maar alleen maar rijst met een tomatenprutje, ik kon dit om 7.00 echt nog niet niet door mijn mond krijgen, dus dan maar een keer geen ontbijt.
Mr. Jacob is gisterre weer terug gekomen van zijn training, hij kwam 's avonds laat pas thuis.
Het was erg fijn om hem weer te zijn, de training was erg geslaagd. 's Ochtends een relax/chill ochtend gehouden thuis, samen met mijn grote Heleen van Royen zomerboek heb ik mij goed vermaakt.
Om 14.00 ben ik samen met Ilse en haar familie gaan lunchen, hun zijn vanochtend in Tamale aangekomen.
Na een heerlijke lunch bij luxury zijn we vertrokken naar Gurugu. Het laatste stukje hebben we gelopen zodat ze alvast wat van Gurugu konden zien.
Bij Ilse haar gastgezin aangekomen heeft Ilse haar familie een korte rondleiding gegeven en is daarna voor hen een heerlijk Ghanees avondmaal gaan koken: TZ! Ook ik was invited, maar heb deze uitnodiging vriendelijk afgestaan hihi.
Terwijl Ils is gaan koken heb ik een klein rondje met Ils haar moeder, tante, broertje en zusje gelopen. Ook mijn gastgezin even laten zien! Het is zo grappig om te zien hoe dingen voor mij inmiddels volkomen normaal zijn en voor hen zo bijzonder :)
's Avonds aten wij thuis banku, volgens Susanne kon ik dit niet eten omdat ik nog steeds aan de diaree ben van het kerstdiner. Fijn joh een lekker sla'tje!
Dus helaas geen banku voor mij, maar noodles met een eitje, ook lekker!

Donderdag 29 december:
Vanacht om 0.00 werd ik voor het eerst sinds vier maanden Ghana wakker van het gehuil van baby Ephrim. Na een half uurtje ben ik toch weer in slaap gevallen. Om 4.00 werd ik weer wakker gezongen door de zingende moskeen, en iets over vieren hoorde ik een auto aankomen rijden. Het hek werd geopend en mr. Jacob kwam thuis.
Toch maar weer gaan slapen, de volgende ochtend, vanochtend dus vertelde Jacob dat Ephrim niet goed was. Hij had koorts en was aan het hoesten, ze zijn met hem naar het ziekenhuis geweest en hij moest blijven. Wat het precies is weten ze (nog) niet.
Ik had gisterre al beloofd om met Evelyn, Eddy en Elisha naar het zwembad te gaan, ze waren helemaal door het dolle heen. Bij het Bigiza hotel aangekomen (hier hoort een zwembad bij) was het zwembad dicht vandaag. Het water moest namelijk worden schoongemaakt en dit zou morgen pas klaar zijn. Drie teleurgestelde koppies keken mij aan, ik beloofde gelijk dat we voordat ik wegging nog een andere keer zullen gaan. Ilse slaapt ook in het Bigiza hotel en hun waren ook buiten. Ilse was zelf even de stad in met haar broertje, maar haar moeder, tante en zusje waren er wel. Ik heb voor iedereen maar wat te drinken gehaald en met zijn allen hebben we een spelletje gespeeld, skippo. Het was de eerste keer dat ze het speelden, maar ze konden het al goed! Ik was een trotse gastzus :)
Na twee potjes hebben we nog een spelletje tikkertje gespeeld. Inmiddels was het 12.00 en ben ik met de kinderen weggegaan om ergens te lunchen. Ze genieten er zo van, lekker eten met een groot stuk vlees en een flesje drinken. Mooie foto's ervan kunnen maken hihi. Evelyn heeft een nieuwe bijnaam gekregen van Eddy: puppy. De reden, ze kan niet stilzitten en wil alleen maar spelen en dat willen puppies ook.
De botjes van de kip hebben we meegenomen voor de hond. Elisha was zo gelukkig toen hij het aan de hond kon geven. Deze vrat de botjes achter elkaar op, en was ook erg gekukkig ermee. Ik vind het eigenlijk wel bizar, je neemt kippenbotjes mee uit een restaurant (dit is al ondenkbaar in Nederland) en geeft ze daarna aan de hond. Iets wat wij in Nederland ook nooit zouden doen, omdat dit slecht is vinden de meeste mensen. En ten tweede weet ik bijna zeker dan mijn prinsje Beau het niet eens op zou eten.
Na de lunch heb ik braaf mijn was gedaan, valt me op dat ik veel kleren gebruik in een paar dagen tijd. Ijdel?
Omdat het zwemavontuur niet door is gegaan vandaag en ik toch aan mijn kleurtje moet werken ben ik met stoel, voetenbankje en zomerboek in de zon gaan zitten. Ik ben zelfs een beetje verbrand, kunnen jullie het je voorstellen?
Vanuit Nederland had ik van mijn vader een hoop 'rotzooi' meegekregen voor de kinderen. Vandaag vond ik wel een leuk moment om het te geven. Al het speelgoed (verrekijkers, zonnebrillen, portemonnees, kindersuprise kadotjes, toeters en andere prulletjes) op de grond gegooid en om de beurt mochten Eddy,Elisha en Evelyn wat uitzoeken. Het leken wel kinderen van 4 zo gelukkig waren ze ermee. Ze hebben we een uur er op de grond mee zitten spelen, heerlijk om te zien! Nu hoor ik continu getoeter om mij heen, ietsjes minder heerlijk.
Vanmiddag om 16.00 is Job weer terug vertrokken naar Accra :(
Susanne kwam eventjes thuis om zich om te kleden, met Ephrim ging het alweer beter. Hij wordt behandeld en mag waarschijnlijk vanavond of anders morgen naar huis.
Vanavond staat er lekker rijst op het menu, jammie jammie.

Ik ga nog even volop genieten van mijn laatste vier dagen in het schitterende Ghana.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling toegewenst, en bedankt voor alle kerst/nieuwjaarswensen :)

Liefs en tot volgend jaar,
Alinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Gurugu

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 63553

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: