Salamenga! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Salamenga! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Salamenga!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

08 September 2011 | Ghana, Tamale

Halloo allemaal,

onzettend bedankt voor alle reacties, het is zo fijn om te lezen!
Gister heeft mister Peter mij meegenomen om de motorcycle de stad in, Tamale! Heel optimistisch heeft hij mij als eerste het ziekenhuis laten zien waar de vrijwillergers vaak heen gaan. Leuk he?! Hoop daar nooit meer te komen, niet dat het er zo slecht uitzag, maar houd gewoon niet zo van ziekenhuizen.
Daarna naar de gevangenis gegaan, de politie, een bureau voor formele zaken en naar het cultureel centrum. Wanneer iemand je hier welkom heet of hallo ofzo zegt reageer je met naaaa. Hahaa moet er erg om lachen, maarja dat doe ik dan maar voor mezelf!
Na de trip door Tamale town zijn we naar de MTN office gegaan, via hun heb ik een simkaart en een soort dongel gekocht. Het zou Afrika dus niet zijn als het niet gelijk werkt dus daar heb ik ook een paar uurtjes door gebracht :)
Daarna zijn we naar het nieuwe kantoor gegaan van CPYWD, het project waar ik voor ga werken. Alle kinderen riepen Salamenga welcome, Salamenga helloo, Salamenga look at me! Je raad het al, Salamenga betekend blanke. Na mijn dip van gister was dit helemaal over naar het zien van die mooie kinderlachjes, ik wist niet dat dit mij zo goed zou doen.
Na het typen van mijn korte (ahum) verslag van gisterre was mijn batterij van mijn laptop leeg, geen probleem opladen, zou het niet zo zijn dat de stekker van mijn laptop niet in het stopcontact past! En ik was weer gestresst haha.
Naar Mr. Jacob gegaan, de vader van het gastgezin om te vragen of hij mij even naar de andere vrijwillergers wilde brengen, daar aangekomen heb ik een wereldstekker kunnen lenen. En nu daar maar elke dag heen om m'n laptop op te laden, tot Ilse en Saskia komen en ik hun wereld stekker mag lenen (A) hoop ik dan haha.
Vandaag ben ik met Jacob naar Tamale town geweest omdat er natuurlijk weer wat mis was met mijn dongel voor het internet :)
Daarna naar de office gegaan van meet Africa om de wereldstekker terug te brengen!
Daarna zijn we naar het kantoor gegaan van CPYWD om te verhuizen, de spulletjes moesten in de kasten worden gezet. Dit ging uiteraard op z'n Ghanees, ik heb samen met Mr. Peter een kast ingericht. Go go fast fast was niet zijn mentaliteit, alles wat ik erin zette haalde hij eruit om alles op elkaar te slapen en anders neer te zetten. Zijn indeling was verre van efficient, maar ik dacht ik zeg niks want ik doe het toch niet goed. Totdat de kasten allemaal vol waren maar de helft van de spullen er nog stonden :) ik heb voorzichtig gebracht dat het ook zo of zo kon, en raad eens? Hij vond het helemaal goed! Haha
's middags heb ik helemaal niks gedaan, heerlijk! Mn boek gelezen, de verschillelijk slechte soaps (maar daarom ook zo leuk) van Ghana gekeken, en om 16.00 komt Oprah hier altijd op tv, genieten!
Wc papier is hier een luxe product en moet je dan ook zelf kopen, mijn eerste rol heb ik gekregen waar ik erg zuinig mee doen, aangezien het hier voor Ghanes begrippen ook best prijzig is. Maar ik zou Alinda niet zijn als ik net niet mijn rol in de wc pot laat vallen :) fijn!
Eddy, de zoon van het gezin wilde wel een nieuwe voor me halen, how cute!
Wat de dag morgen brengt weet ik niet over overmorgen nog maar te zwijgen, go with the flow is dan ook mijn spirit!
De dochter en het nichtje van het gastgezin kwamen net mijn kamer in, of ze even mochten storen. Ze hadden allebei een hele mooie tekening gemaakt omdat ze zo dankbaar zijn voor de kadotjes, zo leuk! Alinda i love you, zei Evelyn!

Ik ga nu even lekker naar buiten, want het is nu weer droog vanmiddag heeft het onwijs hard geregend wel 4 uur!

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat, en tot het volgende berichtje zeggen we dan maar.

Liefs Alinda

  • 08 September 2011 - 17:47

    Loe:

    Hi Lieve schat!!

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! ben echt super jaloers en trots op je dat je dit allemaal doet!!!! Wat ben je toch ook een lekkerslim wijffie dat je de ooh zo kostbare WC rol in de wc heb laten vallen;) Ik kijk echt uit naar al je verhalen! dus blijf vooral zulke leuke verslagen schrijven!! Geniet ervan Lieverd! Groetjes van ons thuis!
    Love u!!!! Kus

  • 08 September 2011 - 18:13

    Meike:

    Hee lieve Alinda,
    Superleuk om al je belevenissen op deze manier bij te houden! Je bent er nog geen week en nu al zoveel verhalen! Ik vind het echt heel dapper en het is heel logisch dat je dipjes hebt, echt een andere wereld daar!
    Hoe bevalt de schoonmaakster? ; P
    Het is wel saai op de medeklinker zonder jou hoor! Kadriye zei gisteren;'ik mis juf alinda wel, maar misschien kotm ze wel terug!' Schattig he?
    Veel succes en vooral plezier daar en mocht je weer een dipje hebben, snel aan alle dingen denken die wel leuk zijn en hoe dapper en stoer je bent en natuurlijk al deze lieve berichtjes hier lezen!
    Liefs Meike

  • 08 September 2011 - 18:48

    Lin:

    eeey Linda A hihi,

    Haha zoals ik al lees zit go go fast fast er niet in. Het echte Afrikaanse tempo van take em easy, zal wel wennen zijn idd.
    Handig van de wc-rol in de pot ;-) tis in afrika toch ook de bedoeling om em te gebruiken voor andere doeleinden hihi
    Hier alles ok, met de kindjes gaat alles goed!!! Ze doen het allemaal nog en luisteren af en toe ook nog wel hahha
    Kun je een beetje wennen aan de temperatuur? Die regenbui zal geen shock zijn geweest die hebben we hier continu pffff sooooo boring!!!
    Maar anyhoe enjoy en lees je snel weer

    Liefs x Lin

  • 08 September 2011 - 19:41

    Ilse:

    Lieve schat,
    wil je dat ik een wereldstekker helemaal voor jou alleen mee neem??
    Leuk verhaaltje lieffie!!!

    Kusjes!

  • 08 September 2011 - 20:17

    Pim:

    hoi alinda,of moet ik pink lady zeggen naaaaa ,leuk om je verhaal te lezen vooral die slang en de rol wc papier.
    ik hoop dat je een fijne tijd krijgt in afrika , groetjes van je lievelings oom (nou ja)

  • 08 September 2011 - 21:01

    Kim:

    Schatjee!

    Superr leuk allemaal! Ik had gister ook een reactie geplaatst maar die staat er niet onder:S een beetje jammer.. Maar de kadootjes waren dus geslaagd?:D Ik weet zeker dat je nog heel veel leuke dingen staan te wachten, mischien heb je nu nog de cultuurshock maar jij kan alles aan!:) Ik hoop dat we snel kunnen skypen of msnen!

    Loveyouuu, Kussss!

    P.s. hoe was de broer?! haha(A)

  • 08 September 2011 - 21:38

    Linda:

    Heeee lieverd!
    Wat leuk om je belevenissen zo te volgen :-) En nog leuker om te lezen dat je gewoon die heerlijke bimbo uit NL blijft ;-) Enjoy en ik bljf je volgen :-) Heeeeel veel liefs Xxx

  • 08 September 2011 - 22:07

    Alinda Van Bommel:

    Dankjulliewel voor alle reacties! Dat is zo ontzettend leuk om te lezen.
    Haha ik ben en blijf een pink lady he, ook hebben ze hier al in de gate dat ik een grote hello kitty fan ben; Evelyn kwam naar me toe en zei jij hebt alles van Kitty, vind je dat leuk?

    Hoop snel weer een nieuw verhaal te plaatsen, onwijs bedankt voor de berichtjes nogmaals!

    Liefs Alinda

  • 09 September 2011 - 08:08

    Hendrick Xavier:

    Kortom je bent echt lekker blond bezig vergeten van dingen enzo echt Alinda zoals ik haar ken.
    Ben wel blij dat je het naar je zin hebt.
    Je maakt al veel mee in een korte tijd.
    En ben je al lekker bij gekleurd.

    Nou dame doe lekker rustig aan en doe je best he kus kus

  • 09 September 2011 - 08:11

    Lot:

    liefjeee

    jeetje wat een gedoe met die computer zeg!
    maar gelukkig is het allml weer gelukt. hoe zit dat dan met je stijltang ik hoop wel dat die in het stopcontact gaat!? haha

    wat lief dat je die tekeningen kreeg!
    dit bewijst maar weer dat je niet alleen hier maar ook in ieder land geliefd bent!

    hahaha ik moest echt lachen om dat stukje met die wc rol op dat moment was het vast super vervelend en schaamde je je misschien om te moeten zeggen dat ie in de pot ligt marachteraf kan jij er vast ook om lachen hahah

    dat het daar ook regent joh ik denk daar schijnt alleen de zon! is het wel lekker weer daar verder?

    hier gaat ondanks jij er niet bent alles goed..
    ik ben een echt nurdje op school maak goed mn huiswerk en ik let zels op hahah het moet niet gekker worden

    ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

    love you lieve lin

    jij bent mijn vriendin!!

  • 09 September 2011 - 12:11

    Tara:

    Heej Meis,

    Zoals afgesproken via de mail neem ik de wereldstekker voor je mee. Heb er zelf ook 1.
    Tot over, al negen daagjes :-). Tenminste dan ben ik in Accra, dus het zal nog iets langer duren haha.

    Kus

  • 12 September 2011 - 19:51

    Yvonne:

    Hoi, je kent me niet, maar ik ben ook in Ghana geweest, 2 keer en ook bij CPYWD stage gelopen.. Tip: in mijn wereldstekker paste niet de stekker van mijn laptop, maar je kan in Tamale ook een wereldstekker kopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 65803

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: