Een Ghanese vergadering! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Een Ghanese vergadering! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Een Ghanese vergadering!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

29 September 2011 | Ghana, Tamale

Halloo allemaal,

Worden jullie al moe van de vele verslagen haha, dankjewel voor degene die nog steeds reacties blijven plaatsen. Dat is zo fijn om te lezen :) ik waardeer het dan ook zeer!

Woensdag vind het afterschool program altijd tijdens schooltijd plaats. Om een uur of 11 begint het, ik werd gister dan ook om 10.30 pas door Mr. Peter opgehaald. Achterop de motor, op naar de Katariga primary school!
We hebben spelletjes gespeeld, ik heb nog nooit zoveel spelletjes in heel mijn leven gespeeld sinds dat ik hier in Ghana ben haha. Volgende week wil ik dan ook wel eventjes wat buiten activiteiten gaan bedenken en doen!
's Middags ben ik naar Luxury gegaan, een heerlijk restaurant een kwartier fietsen vanaf mijn 'huis'.
Ik had afgesproken met Susan, zij heeft mij geinterviewd voor haar scriptie. Maar natuurlijk hebben we ook heerlijk geluncht, samen met wat andere vrijwilligers die ik ook had uitgenodigd! Was een gezellig dagje :)

Op donderdag werk ik 's ochtends altijd op het office. Vandaag verliep de dag echter iets anders dan gepland, maarja this is Africa he?!
Vanochtend verrtelde Jacob mij dat er een vergadering was op de Katariga basisschool, met de leraren, ouders en de staff van CPYWD. Toen ik vroeg hoelaat deze meeting begon zei hij, rond 8.30/9.00 maar vaak begint het wel wat later. Zo was het vandaag ook! Geen enkele ouder was naar de school gekomen, de kinderen werden om 9.00 dan ook allemaal naar huis gestuurd om hun ouders te halen. Haha, gekkenhuis was het! Om iets voor tienen begon de vergadering, het werd in het Dagbani gedaan (de lokale taal) dus Mr. Jacob was zo aardig om alles voor mij te vertalen!
Ik heb nog nooit zo'n vergadering mee gemaakt, haha wat een ervaring weer. Al durende de vergadering kwamen er continu nog ouders binnen strompelen, elke keer moest iedereen opstaan omdat er dus iemand langs wilde. De vrouwen zaten bijna allemaal achter aan, dus het was helemaal leuk als er weer nieuwe vrouwen bijkwamen. Iedereen opstaan en opnieuw rangschikken!
Verder ging het er vooral om dat ouders meer moeten participeren bij het schoolproces van hun kinderen! Inmiddels ben ik een ervaringsdeskundige in ouderparticipatie haha, dus wie weet kan ik hun hier ook wel bij helpen!
Na de vergadering nog wat dingetjes op kantoor gedaan en rond 2uur naar huis vertrokken. Donderdag is het afterschool program naast mijn huis, dus dat is wel erg makkelijk en lekker!
Ik ga dus nu weer gezellig spelletjes spelen met de kinderen, want hier is het 3uur.

Alvast een fijn weekend allemaal!

Liefs,

Alinda

  • 29 September 2011 - 16:09

    Jennifer:

    Hi Alinda!
    Het blijft leuk om al je verhalen te lezen, dus schrijf vooral lekker door!!
    Ik vind het echt super stoer dat je naar Ghana bent gegaan, een hele leerzame en unieke ervaring!
    Heel veel suc6 nog!
    Liefs Jennifer

  • 29 September 2011 - 16:11

    Pim:

    hoi alinda, ik heb een tip voor je
    gewoon je horloge afdoen.
    wordt je daar niet heel moe van dat er niemand op tijd komt?
    ik hoop dat je lekker geniet van al die belevenissen.
    smoes de poes is een monster sloopt alles is nu 10wkn kan ik hem naar afrika sturen lekker voor de kroks
    he , heel veel sterkte gr p

  • 29 September 2011 - 17:22

    Alinda Van Bommel:

    Halloo!

    Dankjewel Jennifer :) leuk om te lezen dat het lezen nog steeds leuk blijft haha.

    En Ome Pim al het vlees is hier welkom haha, dan eindigt het alleen wel in de pan. Ook weer zo zielig voor zo'n kleine kitten he?!
    En die tip van het horloge ga ik maar opvolgen haha.

    Groetjes Alinda!

  • 29 September 2011 - 20:31

    Marjoke:

    hee alin,

    wat een verhalen zeg! ik lees ze elke keer hoor, ook al plaats ik geen reacties :p ik snap je heimwee, ik heb er ook wel een beetje last van en dan ben ik nog maar ongeveer een uurtje van huis, dus heb wel respect voor je hoor!

    xx Marjoke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 65754

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: