Deur op slot en juf Alinda aan het werk! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Deur op slot en juf Alinda aan het werk! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Deur op slot en juf Alinda aan het werk!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

21 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Halloo allemaal,

Hier alweer een verslagje van mij!
Gisteravond ben ik samen met Ilse, Saskia, Sam en Job uit eten geweest met Iris en Priscilla. Deze meiden lopen stage bij SOS kinderdorpen hier in Tamale, indrukwekkend om hun verhalen erover te horen.
We hebben erg gezellig bij sparkels gegeten, hoe later het werd hoe lager het niveau van het gesprek werd haha.
Ik zou rond 21.00 thuis zijn, maarja toen deden we nog het laatste rondje, waar ik natuurlijk ook niet onderuit kwam!
Job heeft Saskia, Ilse en mij een taxi ingestuurd. En aan de taxi chauffeur gevraagd of hij goed op zijn drie vrouwen wilde passen. De beste taxichauffeur was erg jaloers op Job dat hij maar liefst 3 salamenga vrouwen had haha. In de taxirit gingen we hier vrolijk op door, zo was ik zijn eerste vrouw en Saskia zwanger van de vierde. De taxichaufe kwam net als ons niet meer bij. Het duurde dan ook niet lang voordat hij een bochtje te nauw nam, waardoor de halve taxi een stoeprandje meenem haha.

Toen ik een uurtje later dan gepland aankwam was de deur van mijn huis op slot. Vrij lastig binnen komen als je geen sleutel hebt! Dus besloot ik maar Mr. Jacob te bellen. Die nam zijn telefoon niet op! Oeps en wat nu? Ik ben voor het raam van Dorgas gestaan, en probeerde zo zachtjes mogelijk maar toch duidelijk te roepen of ze de deur open wilde doen. En daar kwam ze aan, haar op standje ontploft en met kleine slaapoogjes. Ik heb mij 100x verontschuldigd, maar ze vond het helemaal niet erg!
Susanna kwam toen ook aanlopen en verontschuldige zich dat ze de deur al op slot had gedaan. Ze hoorde mij wel aankomen maar was aan het bidden dus kon niet opendoen!
Snel mijzelf een beetje gewassen en lekker gaan slapen toen.

Vanochtend ging de wekker helaas gewoon om 7.15 en ik had dan ook moeite om eruit te komen. Vandaag ga ik samen met Ilse les geven op het schooltje in de bush.
Susanna kwam 's ochtends gelijk naar haar toe dat het haar zo speet dat ze de deur op slot had gedaan, ze was dus helemaal vergeten dat ik 's avonds weg was gegaan haha.
Ik heb uit beleefdheid nog maar voor de 101'ste keer mijn excuses aan Dorgas aangeboden, die verzekerde mij dat ik mij echt geen zorgen hoefde te maken en dat ze pas net sliep.
Om 9.00 vertrokken we achterop de motor naar de school in de bush. Het is een motorrit van zeker een half uur! Sommige stukken lagen helemaal onder water, dus daar kreeg ik lekker koele voetjes van.
Op de school aangekomen herkende de kinderen mij gelijk weer. Vorige keer heb ik hen hoofd, schouders, knie en teen geleerd. Toen ik vroeg of ze het liedje van de vorige keer nog konden herinneren gingen bijna alle kinderen met hun hand op hun hoofd staan. Zo leuk!
Weer mooie foto's kunnen maken van alle zwarte koppies. Flappie was er ook weer, zo'n schatje is dat. Hier wilde ik dan ook erg graag even alleen mee op de foto, helaas verstoorde een hoop andere kinderen dit. Flappie was aan het begin wat verlegen naar mij toe, maar na onze fotosessie niet meer bij mij weg te slaan haha.
's Middags zou ik samen met Dorgas wat gaan drinken. Elke keer als ik aan haar vroeg wanneer we weg gingen kwam ze met een ander excuus. Op het laatst zei ze dat ze duizelig was van het motorrijden , waarop ik zoiets had van laat dan maar hangen. Ze was dan ook erg enthousiast toen ik zei zullen we een ander keertje gaan.
Aan het eind van de middag kwam Saskia nog even met Ilse langs. Saskia ook mijn compound laten zien, met al onze grote kippen en halve legbatterij haha.
Ik zit nu in de woonkamer dit verhaaltje te typen en Evelyn en haar nichtje hangen om mij heen. Ik heb ze even foto's laten zien van thuis. Dat Beau kleren draagt, zijn tanden gepoetst worden en ik hem kusjes geef vonden ze wel erg raar en snapte ze niks van. Ik heb ze gerustgesteld dat mensen dit in Nederland ook wel raar vinden haha. Toen ik foto's van Willem liet zien waren ze opslag verliefd haha. Susanna vond hem ook erg knap, mijn jongere broertje ;)

Vanavond eten we speciale rijst, ben erg benieuwd wat dit inhoud! Het ruikt in ieder geval wel erg goed :)

Fijn weekend allemaal!

Kus Alinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 65749

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: