Kakkerlakken plaag! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Kakkerlakken plaag! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken plaag!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

25 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Goodafternoon everybody!

Maandag 24 oktober:
Vanochtend heerlijk uitgeslapen tot half 8. Was nog steeds wel aardig brak van het weekend, wat je allemaal al niet kan verleren in 2 maanden tijd!
Ik ben vanochtend met Mr. Jacob meegereden naar kantoor. Toen ik de deur van het office openmaakte zag ik gelijk al 4 kakkerlakken. Nou is dat niet zo heel bijzonder want ik heb al eerder kakkerlakken gezien. Toen ik naar de ruimte ernaast ging zag ik er ook al 5 en een paar overleden kakkerlakken op de grond liggen. Ik deed de ramen open voor wat frisse lucht en tussen de ramen lagen ook allemaal kakkerlakken. Ik sprak mezelf moed toe en ging toch maar wat aan het werk en probeerde de kakkerlakken wat te negeren. Totdat er een kakkerlak iets te intiem met mij wilde zijn besloot ik rustig (terwijl ik van binnen totaal hysterisch was) naar mr. Jacob te gaan en te vertellen dat ik toch al zeker 10 levende kakkerlakken had gezien. We besloten samen op jacht te gaan, minstens 50 kakkerlakken gedood en naar buitengejaagd. Een hele overwinning voor mij om zo rustig te blijven. Op zich niet gek zoveel kakkerlakken aangezien de buitendeuren aan de onderkant niet volledig tot de grond gesloten zijn, een heerlijke plek voor mijn nieuwe vriendjes dus!
Om 13.30 heeft Peter mij naar huis gebracht, hier heb ik heel burgelijk mijn was zitten doen. David, een jongeman wiens kantoor op de compound zit vroeg waarom ik hem niet uitgenodigd had om te helpen wassen. Ik begon keihard te lachen en zei dat het zelfs in Holland geen mannenwerk is, hier moest hij zelf ook wel om lachen. Maar vroeg toch nogmaals waarom ik hem nu nog steeds niet uitgenodigd had. We hebben afgesproken dat hij mij de volgende keer gaat helpen en dat ik hem dan roep, ben benieuwd wie er beter kan wassen haha.
Jacob is naar Accra vertrokken aan het eind van de middag. Hij gaat hier een training volgen en komt donderdag weer thuis. Eddy en Elisha zijn nu de mannen in het huis zoals zij zelf zeiden, en nu moeten we naar hen luisteren haha.
's Avonds wemelde het weer van de muggen en andere vervelende insecten in mijn kamer. Is het nationale vervelende beestendag?
Ik heb niet overdreven zeker 100 beestjes doodgeslagen, maar deze leken wel onsterfelijk ofzo want ze bleven komen. Zelf in mijn bed met een klamboe erover heen voelde ik nog van alles kriebelen en hoorde ik de beestjes lopen. Oordoppen in en een soort van slapen maar!

Dinsdag 25 oktober:
Vanochtend eventjes alleen thuis geweest. Iedereen was aan het werk en Ilse en ik hebben besloten vandaag thuis te werken gezien de computer bij het kantoor nog steeds kapot is dus we daar ook niks te zoeken hebben.
om 8.30 kwam een van mijn huwelijksaanzoekers binnen, hij kwam wat geiriteerd over en was erg beledigd dat ik nooit naar hem gevraagd had aangezien hij wel naar mij vroeg. Ik wenste hem een fijne dag toe en toen liep hij weer weg, wat hij precies kwam doen verder, geen idee!
Om half 10 samen met Ils naar het ziekenhuis hier om de hoek gegaan, voor Ilse haar tweede brik in haar bil. Natuurlijk wilde het verpleegend personeel allemaal mee naar Nederland. Dus hebben we Nederland maar een beetje zwart zitten te maken in de hoop dat ze dan niet meer mee wilden. Helaas hielp dit weinig!
Na het bezoek in het ziekenhuis zijn we verder gegaan met het voorbereiden van de trainingen die we over 2 weken willen gaan geven. We hebben er erg veel zin in!
's Middags weer geluncht bij onze vaste toko, fried rice met chicken. Best een slecht teken dat als we aankomen lopen de bediening al precies weet wat we willen hebben hihi.
Daarna heb ik even mijn kamer schoongemaakt, dit was ook wel nodig. Aangezien mijn vloer een muggenkerkhof was geworden.
Na 10 minutenschoonmaken was ik helemaal bezweet, dat is dan ook weer een nadeel met 35graden haha.
Dus een lekkere douche genomen en even een boekje gaan lezen.
's Middags vond de ASP weer plaats in Gurugu. We hebben de groep in tweeen verdeeld. Ilse is met de kinderen een balspel gaan doen, ze moesten de flessen met water van de andere partij omgooien. Ik ben samen met de andere groep een ballonspel gaan doen. De kinderen zijn door het dolle heen wanneer ze de ballonnen zien, en zo gelukkig ermee. Dit is zo leuk om te zien, hoe ze met weinig zo leuk kunnen spelen.
Daarna gezellig met de hele familie buiten gezeten. Lekker gekletst, een hoop flauwe grapjes gemaakt en veel gelachen :)
's Avonds aten we rijst, dit is altijd goed!

Xliefs Alinda

  • 26 Oktober 2011 - 06:01

    Lot:

    Hello mii love

    Ieuuww al die beestjes heb gelijk overal jeuk haha wat goed van je dat je wel 10min. Lang je kamer heb oogeruimd ik ben weer trots op je!

    Ik zit weer in de trein naar school en heb van de week besloten dat ik op kamers wil in utrecht ben dus hard opzoek maar volgens mij wonen er in utrecht alleen mensen die de lotto hebben gewonnen want ik kan niet eens 1 maand huur betalen haha

    Over 2 weken komt sinterklaas weer int land leuk he! En nog leuker over 2 en halve maand komt linn weer int land wiehoehhh!!!! Ik kan niet wacht leuk leuk leuk!

    Ik zie je vanavond op onze date!

    Iloveyou!
    Jij bent mijn vriendin!

    Xxxxxxxxxx

  • 27 Oktober 2011 - 15:14

    Je Grote Broer:

    Hooi klein zusje,

    Ik ga vanavond werken dus kan ik niet met je skypen en papa is naar een verjaardag dus die ook niet :( Maarja ik ga nu lekker gehaktballen met jus eten en dan ga ik werken en eerst die rothond nog uitlaten en dushi eten geven. Ukkie is echt super lief maar wel een vreetzak elke dah heeft ze binnen een uur dr bakje (200 gram ofzo) op en dr flesje water binnen een ochtend. Ze past echt bij je dus hahahaha nou ik hoop dat je dit nog leest ik vond het wel de handigste manier om je dat even te laten weten.

    Nou doei he en ook heel veel kusjes van Kimberley oh wacht nee toch niet hehehehehehe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 66131

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: