Weekend Salaga! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Weekend Salaga! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Weekend Salaga!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

20 November 2011 | Ghana, Tamale

Halloo allemaal!

Vrijdag 18 november:
Vandaag zou ik samen met Ilse, Saskia en Job op reis gaan naar Salaga. Salaga is een dorpje zo'n 160 km bij Tamale vandaan, waar niks te beleven is.
Om 8.15 was het plan om te vertrekken dus stond Ilse bij mij voor de deur. Job was echter afgelopen nacht helemaal niet lekker dus haakte af voor de trip en moest langs het ziekenhuis. Ik heb zelf ook nog steeds hoofdpijn en niet helemaal fit, dus aangezien we toch naar het ziekenhuis gingen liet ik mij ook maar even checken.
In het ziekenhuis aangekomen werd Job al snel op een kamer gelegd omdat die zo wit zag als een flesje melk.
Toen was ik aan de beurt, weer een kilo lichter, dat is dan toch wel leuk aan Afrika hihi.
In het ziekenhuis wordt je bloeddruk gemeten en je wordt gewogen voordat je naar de dokter gaat. Toen ik bij de dokter aankwam vroeg hij wat mijn klachten waren en ik lichte dit toe. Hij bekeek mijn dossier eens goed door en toen viel hem op dat ik elke keer dat ik er was een veelste hoge bloeddruk had voor mijn leeftijd. Hij wilde een bloedtest doen om mijn suikergehalte te checken, omdat hij ook zat te denken aan suikerziekte. Ook ben ik getest op malaria! Uitslag was positief, geen malaria meer in mijn bloed. Mijn suikergehalte was wel aan de hoge kant, maar dit zou ook kunnen komen omdat ik ontbeten had. Ik moet volgende week nuchter terug komen en dan gaan ze weer bloedprikken om te kijken hoe het suikergehalte dan is. Voor nu heb ik diazepan valium tabletten voorgeschreven gekregen, voor de bloeddruk en om de hoofdpijn tegen te gaan. De dosis die ze hier voor schrijven zijn zo groot, dat ik eigenwijs de helft er maar van in neem.
Job bleek malaria te hebben en kon dus helaaas niet meer mee met de trip.
Met zijn drieen boodschappen gedaan en toen uiteindelijk om 16.00 met de trotro bus naar Salaga vertrokken.
Daar aangekomen naar het hotel gelopen, en jahoor het hotel was vol!
Gelukkig is Salaga wel zo groot dat het twee hotels heeft, dus op naar het andere guesthouse. Onderweg een liftje gekregen van een vriendelijke Ghanees.
Het guesthouse stelde echt helemaal niks voor, maar gelukkig hadden we zelf allemaal boodschappen meegenomen!
's Avonds lekker broodje knakworst op, op heerlijk oud, zoet keihard brood!
De drie dames waren moe van de reis en we zijn dus lekker vroeg gaan slapen haha.

Zaterdag 19 november:
Vanochtend om 9.00 vertrokken met de trotro naar Magombo. Dit was een uur rijden met een trotro bus. Op de achterbank waren 4 zitplaatsen, de eigenaar van de bus wilde er echter 5 mensen hebben. Dit was echt onmogelijk, dus hebben we ons als westerse toeristen gedragen en een plek extra gekocht zodat we een beetje beter konden zitten in de bus.
In magombo aangekomen zijn we met een soort veerpont naar de overkant van het lake volta meer gegaan, naar de stad Yeji. Op de veerpont hadden wij als drie blanke mooie dames al snel een hoop Ghanese vrienden erbij, die we lekker voor de gek hebben gehouden. Na 1,5 uur varen waren we in Yeji aangekomen. Hier hebben we heerlijk rondgewandeld en wat geshopt :) een mooi paar slippers en een roze haarband rijker!
Na een paar uurtjes zijn we om 15.30 met een motorbootje terug gevaren naar Magombo. Dit bootje deed er drie keer zo snel over, en na een half uur varen waren we weer in Magombo.
Met de tro tro weer terug naar Salaga.
Omdat bij ons hotel ook geen restaurant hoorde hebben we zelf gekookt, nouja voornamelijk Saskia!
Pasta carbonade van Knorr :) heel fijn had Saskia namelijk vrijdag een pakket uit Nederland gekregen waar een heerlijk pastasausje in zat!
Ook hadden we een fles Sangria gehaald, hier was ik verantwoordelijk voor, gek he?! Haha lekker verse sinassappel en gebakken banaan er doorheen gedaan. Het eten en de Sangria waren heerlijk!
Daarna gezellig verder zitten keten op de hotelkamer. Flauwe kaartspelletjes gedaan en vooral een hoop gelachen.

Zondag 20 november:
Vanochtend heerlijk uitgeslapen, voor het eerst in bijna 3 maanden werd ik om 9.00 pas wakker! Dat is hier echt uitslapen namelijk haha.
Spulletjes ingepakt en om 10.00 het hotel verlaten en op naar het tro tro station.
Hier moesten we wachten totdat de bus volzat dus hebben we een broodje gekocht, sinaasappels en heerlijk ontbeten!
De tro tro vertrok om 11.30, en deze trotro rit is met stip om nummer 1 de ergste rit ooit! Saskia en ik zaten op de achterste bank met onze benen bijna in onze nek. De chauffeur had haast, want hij reed als een achtelijke idioot over de zandweg heen!
14.30 aangekomen in Tamale, helemaal door elkaar geschut!
Ananas gescoord en weer terug naar mijn gastgezin.
De stroom ligt er weer eens uit dus het is lekker warm in mijn kleine kamertje :)
Nu eventjes helpen met koken en vanavond lekker vroeg slapen hihi.

Liefs Alinda

  • 20 November 2011 - 19:28

    Saskia Van Den Berg:

    Hey Alin, ken jij dat liedje van lalal costa del sol lalal eiland in de zon???

    Neej het gaat eigenlijk ook anders whahahhahaha

  • 20 November 2011 - 19:34

    Alinda Van Bommel:

    Hahahaha, onze goede zangeres is even haar vak aan het geven: pauze! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 65457

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: