Mijn reis door Ghana! - Reisverslag uit Gurugu, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Mijn reis door Ghana! - Reisverslag uit Gurugu, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Mijn reis door Ghana!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

23 December 2011 | Ghana, Gurugu

Hallo allemaal!

Hier een kort verslagje van mijn fantastische reis die ik door Ghana heb gemaakt.

Woensdagochtend 14 december ben ik samen met Lieselot vanuit Tamale vertrokken richting de Volta region; in 1 woord schitterende natuur! Oke dat waren dan twee woorden hihi. De eerste dagen hadden we een auto met chauffeur gehuurd, ideaal!
In de Volta region zijn we eerst naar een National park geweest. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt.
De volgende dag zijn wij wat meer naar beneden gereden, richting de watervallen van Liate wote! Na een wandeling van 1,5 uur kwamen we aan bij een schitterende waterval; WAUW!
De volgende dag inmiddels vrijdag zijn we naar een apenbos geweest, een half uur vanaf de watervallen. De aapjes waren zo leuk en schattig; ze sprongen gelijk op je en je kon ze bananen uit je hand voeren. Het voelde net alsof ik life onderdeel uitmaakte van Discovery chanel hihi.
Vrijdag dan ook eindelijk echt lake Volta gezien; want ja je kan natuurllijk niet zoveel dagen door de Volta region reizen en de rivier niet zien?! Klein wandelingetje gemaakt over een brug die over de rivier ging en een hoop mooie foto's kunnen maken!

Zaterdag was het dan eindelijk zover: op naar de kust, cape coast wel te verstaan!
In cape coast zijn een aantal voormalige slavenforten te bewonderen, waar ook wij Nederlanders een leuk verleden hebben.
Het eerste nachtje in Elmina, in een hut aan zee geslapen. Dat is zo genieten om in slaap te vallen met de zee op de achtergrond, buiten te douchen en het strand op nog geen 5 meter afstand!
Zondag vertrokken naar Kakum national park; hier heb ik de canoply walk gedaan. Dit is een klim van een klein half uurtje en daarna over touwbruggen het regenwoud door; honderden meters hoog! Held ben ik he?! Haha, het was echt heel leuk!
Daarna nog een bezoekje gebracht aan een hotel waar een krokodillenrivier/vijver bij ligt. Ik ben weer met mijn grote vrienden de krokodillen op de foto geweest! De mevrouw daar en eigenlijk Lies en de chauffeur ook waren verbaasd dat ik totaal geen angst had voor de krokodillen en er gelijk boven ging hangen. Op een gegeven moment heeft de mevrouw van het hotel mij letterlijk weg moeten slepen bij de krokodillen, omdat mama krokodil vond dat ik te dicht bij haar baby kwam en volgens de mevrouw wilde ze mij anders gaan aanvallen, oeps!
Vanaf zondag middag tot woensdag heerlijk 2,5 gerelaxt aan het strand in een prachtig strand resort. Zonnen, lezen, zwemmen, slapen, coctails drinken en genieten waren de hoofd bezigheden. Ik ben hier zo van bijgekomen, werkelijk waar het was fantastisch!
Woensdag ochtend met een trotro bus vanuit Cape Coast naar Accra vertrokken. In Accra waren Ilse en Saskia ook, ook daar hadden we een schitterend hotel aan zee!
's Avonds Lieselot uitgezwaaid op het vliegveld, zij is woensdagavond terug naar Belgie gevlogen. Saskia haar familie kwam woensdag aan, dus die hebben we opgehaald vanaf het vliegveld.
Donderdag nog een laatste relax dag in Accra gehad.
Vanochtend ben ik veelste vroeg opgestaan (4.30), ik ben vanochtend namelijk weer terug gevlogen vanuit Accra naar Tamale.
Jammer, maar ook wel weer fijn om 'thuis' te zijn! Mijn tweede familie vond het in ieder geval weer super dat ik thuis ben!
En wat doe je als je weer terug bent? Winkelen natuurlijk! Haha, samen met mijn gastzusje de markt opgegaan en nog lekker van souvenirs kunnen kopen!


Ik gaa nu lekker verder met niks doen, want ben stiekem best moe van een nachtje niet/nauwelijks slapen!

Kus en liefs Alin

Ps. iedereen bedankt voor alle condoleances, het is fijn om te weten dat jullie aan mij denken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Gurugu

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 65430

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: