Juf Alinda! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Juf Alinda! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Juf Alinda!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

16 September 2011 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag zoveel beleefd wat ik graag met jullie wil delen!

Gister avond heb ik een heel goed gesprek gehad met Jacob, hij begreep heel goed dat ik heimwee had en wilde mij hier graag in steunen en helpen. Dat is zo'n fijn gevoel dat ik lekker heb geslapen vanacht!

Vandaag was een dag vol avontuur, ik ben vanochtend om 8.30 vertrokken met Mr. Peter naar een school midden in de bush. We hebben er ruim 45 minuten over gedaan om met de motor te komen!
De school is een aantal jaar geleden gebouwd door vrijwillergers, vanuit de organisatie CPYWD. Wij zouden het een kippenhok noemen maar hier wordt het als school gebruikt. Er is een juf die op vrijwillige basis 5 dagen lesgeeft aan de hele school! Ze heeft het in 2 groepen verdeeld, de ene groep zit buiten en is de bovenbouw. De andere groep onderbouw kinderen zit binnen. Mij werd verzocht les te geven aan de onderbouw. Daar sta je dan voor een klas van 46(!) kinderen die praktisch geen Engels kunnen! Ik had geen flauw idee wat ik moest doen, de juf vertelde mij dat ze hier voornamelijk Engels leren door middel van liedjes. Dus zo creatief als ik was heb ik ze hoofd, schouders, knie en teen ik het Engels geleerd! Hilarisch!!
Toen ik bezig was met het aanleren van twinkle twinkle little star begon er een meisje te kostsen. Aangezien er daar geen water was had ik geen flauw idee wat ik moest doen. Toen ik de juf erbij riep zei ze dat alle kinderen naar buiten moesten gaan om te eten. Het meisje dat zichzelf (en mijn voeten) helemaal had onder gekotst werd aan haar lot over gelaten. Zo ontzettend sneu! Dus ben nogmaals gaan vragen wat er met het meisje ging gebeuren, als de kinderen klaar waren met eten zou ze naar huis gebracht worden. Met een fles water heb ik haar handjes maar een beetje schoongemaakt!

Op de terugweg vanuit de bush naar het office toe kregen we een klapband met de motor! Heel toevallig reed er een neef van Mr. Peter voorbij, hier moest ik maar bij achterop gaan. Hij zou mij naar het eerste beste dorp brengen en Peter zou gaan lopen met de motor. Dus dat deed ik maar, in het eerste dorp aangekomen zaten er 9 mannelijke Ghanezen wat te hangen, er werd gelijk een bankje voor mij vrijgemaakt.
Na een half uur kwam Peter aan met de motor. Ze hebben de motor daar proberen te maken maar dat was niet helemaal gelukt, Peter is alleen verder gereden naar een andere motor maker en ik heb gezellig met mijn nieuwe Ghanese vrienden gewacht. Ook deze Ghanesen spraken geen woord Engels, maar wat duidellijk was, was dat er een paar graag mijn horloge en ringen wilde hebben. Ik heb de rol van dom blondje maar weer op me genomen en deed alsof ik het niet snapte. Ik had er opeens erg veel vrienden bij:)

's middags had ik om 16.00 met de andere vrijwillergers afgesproken om wat te gaan drinken in de stad. Het was alleen aan het gieten, niet normaal! Toen ik in de stad was aangekomen heb ik een klein stukje gelopen, maar ben al snel gaan schuilen. Er stond hier een Ghanese man wiens gebeden verhoord zijn, zoals hij zelf zij. De beste man vertelde mij dat hij al jaren aan God vraagt of hij zo'n mooie blanke vrouw als mij mag ontmoeten en vandaag is zijn gebed verhoord. Toen hij vroeg hoe we elkaar weer zouden spreken, vertelde ik hem dat hij dan weer tot God moest bidden die immers zijn gebed had verhoord! Daar geloofde hij niet helemaal in en wilde mijn nummer hebben. Ik was natuurlijk weer heel toevallig mijn telefoon vergeten (en maar hopen dat hij niet af zou gaan) dus mijn nummer kon ik niet geven. Hij heeft zijn nummer opgeschreven, die nu in een lokale prullenbak ik Tamale ligt :)
Ik viel erg op als blanke vrouw en heb veel liefdesaanzoeken gekregen vandaag, altijd goed voor je ego haha.
Misschien had het er ook mee te maken dat ik een donkere BH, licht jurkje aanhad en helemaal doorweekt was?

Dit was mijn avontuurlijke, maar ontzettend leuke dag!

Weltrusten Nederland, jullie in Nederland hebben de klok wij in Ghana de tijd!

Dikke kus,

Alinda

  • 17 September 2011 - 06:49

    Marcia:

    Leuk verhaal haha!!! Goed om te lezen dat je een leuke dag hebt gehad. Zo komen er vast nog een boel meer!
    xxxxxx

  • 17 September 2011 - 07:31

    Sanne:

    Zo, eindelijk even tijd gehad om al je verhalen te lezen! Wat maak je al een hoop mee in korte tijd zeg! Vervelend dat je.last hebt van heimwee,vmaar dat mag hoor, vergeet niet te genieten :)
    Hahaha, mn kleine blonde bimbo heeft ook overal sjans ;) leuk om te lezen hahaha.

    Ali, geniet ervan en voor je het weet staan ils en sas voor de deur! Kusssie

  • 17 September 2011 - 15:13

    Geertje Wiersma:

    Hallo Alinda,
    Wat een avontuur! Heel leuk geschreven, net alsof je er als lezer zelf bij bent. Alles is daar zo anders..... Bijzonder om mee te maken! Veel succes! En groetjes, Geertje (tante van Ilse)

  • 17 September 2011 - 15:17

    Mieke:

    Heb een lekker kluifbot gebracht bij Beau. Hij was er dol op. (natuurlijk namens jou, haha)
    TOP, al je verhalen! Leuk om zo ook even in Afrika te zijn.
    Hier regen/wind,en veel werken...kan beter.
    Heb mijn nagels zwart met glitter gelakt. Papagaai kobus schrok er zó van toen ik hem een pinda gaf, viel van zijn stok.
    Daag Alin, have fun!

  • 17 September 2011 - 16:32

    Esmeralda:

    Hey Alin wat een verhaal zeg van dat meisje en die motor!
    Je weet dat het een arm land is, maar als je het zo leest (en jij die het natuurlijk meemaakt) is het toch wel heel erg. Kijk je wel uit met al die mannen en huwelijksaanzoeken? :-)
    Veel plezier nog daar juf Alin, ben benieuwd hoeveel engels liedjes er nog voor bijkomen!! haha

    xxx

  • 17 September 2011 - 20:09

    Alinda Van Bommel:

    Dankjewel Sann en Marcia, eens een bimbo altijd een bimbo he?! Haha, voor jullie schiet het nu ook echt op :)

    Dag tante van Ilse, wat leuk dat je hebt gereageerd, bedankt

    Haha, ant Mike Beau vond het bot heerlijk heb ik uit betrouwbare bron gehoord. Dus je hebt weer mooie nagels?!

    Hee Es, leuk dat je reageert! Je weet dat het een arm land is, maar het is wel heel confronterend omdat van zo dichtbij mee te maken. Af en toe schieten de tranen in mijn ogen. Haha met de mannen pas ik op, vandaag twee huwelijksaanzoeken gehad, maar heb beide mannen teleur moeten stellen!

    Fijn weekend allemaal!

  • 18 September 2011 - 16:36

    Tante J:

    Hey Alinda.
    Ben blij te horen dat het wat beter gaat en je een goed gesprek gehad hebt.
    Jij als blondje valt wel erg op daar natuurlijk.
    Je maakt wel een heleboel mee zeg. Ik zie je al zitten achtewr op de motor.
    Ga zo door zou ik zeggen en houd je goed. Liefs tante J

  • 19 September 2011 - 11:23

    Hendrick Xavier:

    Ik zei toch doe die siraden nou af.


  • 19 September 2011 - 18:51

    Alinda Van Bommel:

    Haha, alsof jij zonder sieraden over straat zo gaan mister Hendrick!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 64395

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: