Het regent, het regent Ghana wordt nat! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Het regent, het regent Ghana wordt nat! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent Ghana wordt nat!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

20 September 2011 | Ghana, Tamale

Hallo lieve allemaal,

Maandagochtend regende het in het dorpje waar ik verblijf ik Ghana. Susanna, mijn host moeder, moest werken dus zouden Jacob en ik haar eerst naar haar werk brengen daarna naar de office rijden. In Tamale town goot het van de regen niet normaal, Susanna heeft zich afgetekend op haar werk en zou niet gaan werken vandaag. Geen enkele collega van haar was er ook, zo gaat dat hier in Ghana wanneer het regent doet niemand wat en wordt er dus ook niet gewerkt.
Bij Susanna's werk hebben we bijna een half uur gewacht in de auto omdat het zooo verschrikkelijk hard regende.
Op de terugweg naar huis zagen we straten die blank stonden van het water, bij sommige mannen kwam het water bijna tot hun knieen en van enkele auto's was alleen het dak nog te zien. 's avonds op het nieuws hoorde ik dat er 3 kinderen waren overleden in Tamale vanwege het weer, verdronken!
's middags was het droog en scheen de zon, net alsof er niks aan de hand is geweest!
Op het kantoor heb ik het operational plan doorgelezen en hier en daar wat veranderd voor onze Nederlandse donateurs. Na een half uur was ik klaar, dan is het wachten wachten en wachten want er was niks te doen voor mij.
Soms ben ik verbaasd hoe Mr. Peter uren en uren niks kan doen zonder dat hij zich lijkt te vervelen, en dat dag in dag uit! Op zich ook een talent haha.

Vandaag heb ik 2 klassen geobserveerd van de basisschool tegenover het kantoor. Een groep 3 en een groep 4. Voor groep 3 stond een leerkracht van een andere klas omdat de vaste leerkracht ziek was, zij vond het dan ook wel makkelijk dat ik er was en was vaker niet in de klas dan wel, en dat terwijl ik alleen zou observeren op dingen waar ik hen mee zou kunnen helpen.
De groep 4 had een strenge meester voor de klas staan, na het vragen van mijn naam vroeg hij gelijk of ik al getrouwd was en al kinderen heb haha.
's middags was het afterschoolprogram bij mij in het dorp, in het oude kantoor wat aan mijn huis vastzit. Het zou om 15.00 beginnen, maar starte uiteindelijk 16.00! Ik heb een lokaal spelletje met de kinderen gedaan, zoals ze het in de lokale taal hier noemen: wahli!
Erg leuk spelletje, en volgens de kinderen was ik de master van het spel!

Nu begint het in de lucht aardig te donderen en te flitsen, maar gelukkig hoef ik er niet meer uit vanavond!

Groetjes, liefs Alinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 64389

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: