Weekend voorbij, juf Alinda aan het werk! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Weekend voorbij, juf Alinda aan het werk! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Weekend voorbij, juf Alinda aan het werk!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

27 September 2011 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,

Na een heerlijk weekend moest ik maandag toch weer aan het werk.
Maandagochtend met de hoofdleraar overlegd wat mijn plannen zijn. 2 dagen in de week op de Katariga school lesgeven, maandag in P4 (groep 6) en dinsdag in P2 (groep 4).
Zo gezegd zo gedaan, ging ik maandag ochtend bij P4 zitten. De leerkracht van deze groep was 2 dagen geleden positief op malaria getest. Ik vind het toch wel een beetje scary worden als ik hoor hoeveel mensen wel niet malaria hebben! Ondanks dat was hij gewoon aan het werk, maar hij was niet met zijn beste stemming naar school gekomen. Dit reageerde hij erg op de kinderen af. Na de pauze kwam de helft van de klas te laat de klas binnen zoals gewoonlijk. Vandaag moesten alle kinderen die te laat waren op hun knieen met hun handen omhoog voorin de klas zitten. Na een kwartier vroeg hij hun waarom ze te laat waren en mochten ze weer op hun plek zitten!
Na de introductie van een wiskundeles moesten de kinderen een opdracht maken. Na een half uur waren de eerste kinderen klaar en keek ik hun werk na. Echter had 75 procent van de kinderen opdracht 1 verkeerd gedaan, toen ik aan de leraar vroeg wat ik hiermee moest zij hij dat ik ze gewoon geen punten moest geven en daarmee klaar. Na een uur waren sommige kinderen nog bezig, de kinderen die al een half uur niks zaten te doen begonnen wat harder te kletsen en een beetje te klieren. Ik vind dat niet meer dan logisch als je een half uur moet wachten. De leraar stond zonder wat te zeggen op, pakte zijn stok en begon als een beest op de kinderen in te slaan. Hij heeft letterlijk de stok op de kinderen kapot geslagen!
De tranen sprongen in mijn ogen, ik voel me zo machteloos want ik kan niks doen! Het was dan ook geen leuke schooldag.

's Middags ben ik op mijn fiets door de bloedhitte (36 graden) naar het meet Africa kantoor gefietst. Ik had samen met Tara afgesproken om te gaan lunchen, later op de middag sloten de andere vrijwilligers zich ook aan ter ere van het afscheid van Ina. Na 3,5 week in Tamale gaat zij ons alweer verlaten!
Een van de staffleden van meet Africa is ook meegegaan wat drinken. Het onderwerp was bruiloft! Toen wij aan de beste man vertelde dat een bruidsjurk ik Nederland wel rond de 1000 a 2000 euro kost viel hij bijna van zijn stoel af. 'Daar kun je een huis van kopen'! Haha, hij heeft dit ook nog meerdere malen herhaalt!
's avonds heeft het hier ontzettend geonweerd, best wel spannend hoor want je hoort het toch wel stukken meer in dit huis met een plat dak! In de douche zit een raam dat niet dicht kan, ik stond dus tussen de bliksemschichten te douchen. Op zich ook een ervaring!

Vandaag, dinsdag, heb ik meegelopen op de Katariga school bij klas P2. De leraar begon weer over het feit hoe het nou toch kon dat ik nog niet getrouwd was, ik was immers al ruim in de dertig! Haha, ik heb de beste man even uitgelegd dat ik nog maar net 21 ben. Oke, dan begreep hij het wel iets meer. Maar toen vroeg hij toch nog even of ik nog geen aanzoeken heb gehad. In Nederland niet nee, ik Ghana al wel een paar. Hij snapte niet dat ik niet op deze Ghanese aanzoeken ben ingegaan. Ik heb uitgelegd dat ik Ghana een fantastisch land heb, maar na 3 weken al heimwee heb naar Nederland dus hier nooit zou willen/kunnen wonen. Volgens de leraar kwam dit alleen maar mooi uit want dan kon ik mijn Ghanese verloofde meenemen naar Nederland. Dit argument heb ik maar weggelachen haha.
Op dinsdag is het afterschoolprogram in Gurugu, het dorp waar ik woon. Ik wordt altijd om 13.30 door Mr. Peter naar huis gebracht en wacht dan tot 15.00 tot Sule komt zodat we het afterschoolprogram kunnen starten.
Vandaar dat ik nu al een verhaaltje schrijf, de klok loopt hier namelijk 2 uur voor!

Zometeen dus gezellig met de kindjes spelen en als ik bof vanavond weer heerlijk een bak TZ eten. Gister avond heb ik een klein leugentje om eigen bestwil gedaan. Ik had niet zoveel gegeten en verklaarde dit omdat ik niet zo honger had, om het goed te praten zei ik dat ik het eten zo ontzettend ga missen als ik thuis ben. Beiden moesten mijn gastmoeder en ik hierom lachen!

Fijne avond!

Groetjes Alinda

  • 28 September 2011 - 18:10

    Iris Wijker:

    Hoi Alinda,

    Ik zocht op waarbenjij.nu bij reizigers die op dit moment in Ghana in Tamale zitten en kwam op deze manier bij jou terecht!
    Ik loop samen met een ander Nederlands meisje stage bij het SOS kinderdorp in Tamale.. En wij zouden het leuk vinden om wat meer Nederlanders te ontmoeten! Zoals je weet zijn de Ghanese mannen ontzettend aardig (;)) maar we hebben eigenlijk ook een keer behoefte om weer wat mensen uit onze cultuur om ons heen te hebben! Als het je leuk lijkt kunnen we een keer ergens in Tamale afspreken :)

    Ik hoor het wel!

    Groetjes,
    Iris (en Priscilla)

  • 28 September 2011 - 20:36

    Alinda Van Bommel:

    Hai Iris en Priscilla!

    Oke wat leuk! Waar wonen jullie precies in Tamale? Ik in het dorpje Gurugu, ken je dat?
    Lijkt me gezellig! Misschien van het weekend ofzo? Wat is je mail adres?

    Groetjes Alinda

  • 29 September 2011 - 09:11

    Iris:

    Hoi!

    Lijkt ons gezellig, van het weekend is prima :).
    Gurugu kennen wij niet echt, wij wonen in het SOS kinderdorp, 4 km vanaf het centrum, bij het UDS (university developmental studie).

    Mijn email adres is:
    iriswijker@hotmail.com.

    Dus we mailen wel over precies hoe laat en waar dan!

    Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 64390

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: