Training leiderschap! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Training leiderschap! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Training leiderschap!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

12 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Halloo allemaal!

Hier weer een tweedaagse update van mijn avonturen in Ghana!

Dinsdag was de tweede trainingsdag, vandaag een meer actievere dag gehad. Maandag hebben we afgesproken dat we dinsdag echt op tijd zouden beginnen, om 9.00 stipt! Maarja ook hier was de African time weer van toepassing en om 11.00 kwamen er nog mensen binnen strompelen. Dit tot grote irritatie van de Nederlandse trainer. ’s Ochtends zijn we in groepjes uiteen gegaan om het te hebben over feedback. In Ghana heb je respect voor de oudere mensen en je baas, feedback aan een van deze twee geven is dan ook erg lastig. Ik merk dat zij mij allemaal zien als de blanke westerling die het allemaal weet en zo staren zij mij af en toe ook aan. Ik probeer dan juist te vragen naar hun mening en ervaringen! ’s Middags hebben we weer een lekkere lunch gekregen, kip met rijst! De Ghanezen eten echt alles van de kip op tot alleen het botje overblijft, jakkie!
David is een participant die de training volgt. Hij kwam mij heel bekend voor, maar dat zegt niet zo veel want ze lijken hier allemaal op elkaar haha. Zijn kantoor zit gevestigd aan de compound van Mr. Jacob, hij vertelde mij dat wij elkaar hier hadden ontmoet. ‘Je werd toen lastig gevallen door mijn collega, die wilde met je trouwen. En je hebt geen nee gezegd dus we hebben nog steeds hoop’. Haha ik heb David vertelt dat er geen ja gaat komen!
Het was een lange maar productieve dag! We hebben leuke oefeningen gedaan, en de Ghanezen hebben genoten. Alles wat er gezegd wordt schrijven ze op, om maar niets aan hun voorbij te laten gaan.

Vandaag, woensdag, de laatste hele trainingsdag. Morgen hebben we alleen ’s ochtends ‘les’. Zoals gewoonlijk kwam nu ook tot 11.00 de mensen binnen strompelen. De trainer zit aan de diaree en vanwege dit erg chagerijnig wat hij lekker op de andere af reageerde!
Tijdens de lunch over het huwelijk, werk en andere zaken gepraat met onze Ghaneze medemens. Een diricteur van een ander project probeerde mij weg te stelen bij CPYWD en wilde dat ik voor hem kwam werken haha. Ook dit verzoek heb ik afgewezen!
’s Middags nog wat luisteroefeningen gedaan en om 16.30 richting huis vertrokken! Ben versleten na zo’n lange dag, dat ben ik niet meer gewend na 5,5 week Ghana hihi.
Vanavond lekker vroeg mijn bedje in.

Ik ga nu even gezellig buiten zitten en hopen dat baby Ephrim mij niet weer, zoals gisterre, onderplast! Verder is het een schatje hoor!

Xliefs Alinda

  • 13 Oktober 2011 - 08:58

    T Willy:

    Hoi Alinda,
    Toch blijf ik van mening dat je je beroep bent misgelopen, je had schrijfster moeten worden!! (kan alsnog) Ik geniet van je verhalen en kan het me helemaal voorstellen. Ik heb bewondering voor je, zou helemaal niets voor mij zijn. groetjes en veel liefs, Willy

  • 13 Oktober 2011 - 17:50

    Alinda Van Bommel:

    Hallo tante Willy!

    Dankjewel, dat is erg leuk om te horen! Ik zal blijven schrijven, ga dit weekend een weekendje weg dus dat beloofd weer een mooi verhaal!

    Groetjes Alinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 64243

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: