Lazy sunday and a busy monday! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Lazy sunday and a busy monday! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Lazy sunday and a busy monday!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

10 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Hallooo!

Zondagochtend ben ik niet mee geweest naar de kerk. Ik was erg moe van de drukke dag van gisterre en had 's middags al een lunch date gepland met Tara en Job.
's Ochtends heb ik lekker mijn was gedaan en daarna heerlijk ontbeten. Een van de gasten die zijn gekomen voor de bruiloft zag mij wassen, ondanks dat ik eerder zijn huwelijksaanzoek had afgewezen vroeg hij toch of hij mij kon helpen met wassen. Schattig he?! Ik moest hier hard om lachen omdat ik hier echt nog nooit een man heb zien wassen.
Om 12.30 samen met Tara met de taxi naar het Swad restaurant vertrokken. De taxichauffeur wilde gelijk de terugrit ook met ons vastleggen maar dit hebben we een beetje afgehouden. Tijdens de lunch vooral plannetjes gemaakt wat we graag nog willen zien en doen tijdens ons verblijf in Ghana!
Om 15.30 werd de lucht zo donker als roet en besloten we maar snel naar huis te gaan zodat we nog droog aanzouden komen!
Tara had haar fiets bij mijn 'huis' gezet en is snel op de fiets vertrokken. Nog snel 3 zoenen en daar ging ze! Dit vonden de mannelijke Ghanezen erg leuk om te zien en vroegen of ze ook drie zoenen mochten!
's Avonds heb ik de meest vieze en gore TZ met prut op die ik hier ooit heb gekregen! Vandaag had ik het dan ook niet zo erg gevonden om spaghettig te krijgen, het is ook nooit goed he haha.

Vandaag, maandag, hebben we 's ochtends een Nederlandse meneer Eduward opgehaald. Deze man gaat de komende 4 dagen training geven op het office van CPYWD. Dit is bedoeld om de leidinggevende skills te trainen. Ilse en ik hebben hier ook bijgezeten zodat we ons voor kunnen bereiden op de trainingen die wij willen gaan geven voor de facilitators voor het After school program.
Erg veel theorie wat volgens mij niet binnen kwam bij de Ghanezen. Het middag programma was wat actiever. 's Middags moesten we in paren van 2 een gesprek voeren over je werk en dat goed letten op je luisterhouding. Ik heb een erg interessant gesprek gevoerd met een hoofdleraar van een basisschool. Hij was erg verbaasd dat wij de kinderen in Nederland niet slaan en kon niet begrijpen dat ze zonder slaan ook luisteren. Een erg leuke discussie dus!

Van de malaria ben ik op wat hoesten na denk ik genezen. In principe hoef ik niet meer terug naar het ziekenhuis maar ik wil in de loop van deze week nog wel even terug gaan om opnieuw zo'n leuke prik te krijgen om mijn bloed te testen. Ik houd tenslotte zo van naalden!

Vanavond 'lekker' yam eten. Ga nu eventjes gezellig buiten zitten waar ik op baby Ephrim ga passen :) zal mijn baby broertje wel gaan missen hoor!

Fijne avond allemaal,
Xliefs

  • 11 Oktober 2011 - 21:08

    Opa Van Ilse:

    Als Ilse niets schrijft kijk ik ook naar de verslagen van jou en van Saskia.
    Wat een humoristisch verslag. Af en toe lig ik in een deuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 65710

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: