My first week in Ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu My first week in Ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

My first week in Ghana!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

11 September 2011 | Ghana, Tamale

Dag lieve famillie, vriendjes en vriendinnetjes en iederen die niet onder een van die categorieen past,

Ik ben nu precies een week in Ghana, wow wat een indrukken, wat een ervaringen en vooropstaand wat een cultuurshock! Mijn emoties zijn als een achtbaan heen en weer gegaan deze week, het ene moment stik gelukkig en het andere moment kon ik de uitknop op mijn tranen maar niet vinden! Maar zoals mijn lieve mama zegt het kan alleen maar leuker worden, dus daar hou ik aan vast!

Dan nu het verslag van mijn eerste weekend in Ghana: zaterdagmorgen werd ik een beetje verdrietig wakker, had totaal geen idee wat ik vandaag zou gaan doen en zag het al voor me dat ik de hele dag hier in het huis zou zitten. Na met geskypt te hebben besloot ik 1 van de andere vrijwillergers eventjes te bellen en zijn we samen wat gaan drinken in het cultureel centrum. Toen ik zag dat er pizza op de kaart stond konden we die natuurlijk niet laten staan en hebben we heerlijk pizza gegeten. Inmiddels is mijn maag een stuk kleiner geworden en heb ik de helft laten staan, whoeehoee zouden de kilo's er dan toch afvliegen? Denk dat dat ook wel meevalt wat ik doe hier tot nu toe nog geen ene reet haha.
Na de heerlijke pizza en twee lekkere drankjes zijn we even naar de supermarkt in Tamale geweest. Wat word ik daar blij van, koekjes, pringels, twix, bounty alles hebben ze daar! Mocht ik ooit een dipje krijgen dan is dat toch wel erg fijn om te weten!

Zondag ben ik samen met Job naar het zwembad geweest. Een taxi genomen en eenmaal daar aangekomen bleek het zwembad onderdeel te zijn van een bungalowpark, ook dat hebben ze dus hier! Het zwembad was klein, en zooo ontzettend goor, om even een indruk te geven, wanneer ik in het water stond en het water tot mijn middel kwam kon ik mijn voeten al niet meer zien! Toen Job begon over bloedzuigers die veel voorkomen in stilstaand water ben ik er snel uitgegaan en lekker een douche gepakt! Het is op zich wel een leuk plekje om te hangen, lekker grasveld erbij!
Al snel hadden we een Ghanese vriend gemaakt, die volgens Job erg geintreseerd in mij was. Toen hij vroeg of ik getrouwd was antwoorde ik heel overtuigd neee (op een natuurlijk niet manier). Job voegde daar snel aan toe dat ik wel verloofd was. Ik bevestigde dit verhaal uitmundig, maar onze niet Ghanese vriend geloofde mij niet toen hij geen ring zag. Ik zei dat ik die niet wilde, dat dat in Nederland wel vaker voorkomt, omdat ik een grote trouwring wilde met diamanten. In de hoop dat hij zou begrijpen dat dit prinsesje luxe wil haha.
Toen Job mij een stukje brood gaf zei onze 'vriend' dat hij niks heeft gekregen en dat je alles deelt met vrienden. Dus Job heeft netjes gedeeld :)
Later kwamen Ed en Ina, twee andere vrijwillergers er ook nog bij, gezellig zitten kletsen en om 16.30 naar huis vertrokken.

Thuis aangekomen was Susanna (de moeder van het gastgezin) een guave aan het eten. Ze deelde uit, en zei tegen mij die lust jij niet toch? Ik vertelde dat ik hem wel luste, oh zei ze maar dat heb je niet tegen me verteld. Typisch gevalletje van miscommunicatie dus! Zeg normaal gesproken altijd wel 5x dat ik het eten zo lekker vind om respect te tonen.

Morgen aan het werk, dinsdag beginnen de basisscholen dus dan gaat het echte leven beginnen, aan de slag met de kinderen voor het afterschool program!

Weltrusten allemaal,

Liefs Alinda

  • 11 September 2011 - 20:39

    Saskia:

    Owww zow jammer van dat zwembad!!! gaan onze goede voornemens (elke week zwemmen haha)!! Dan toch maar tikkertje op de fiets hahaha
    Tot over 3 weken!!!
    xx

  • 11 September 2011 - 20:47

    Alinda Van Bommel:

    Hahaha, jaa dat gaat echt echt niet lukken! Te klein en veeeelste vies.
    Tikkertje op de fiets klinkt een stuk leuker, en met dit weer wordt je daar ook lekker nat van haha.

    Tot over 3 weken :D,
    xxx

  • 11 September 2011 - 22:39

    Lot:

    Lieve linn

    Wat kan ik me goed voorstellen dat je je af en toe verdrietig voelt ik had dat toen ook in belgie en kan je nagaan dat was 3 stappen over de grens! Maar weet je lieve linn je mama heeft helemaal gelijk het word echt alleen maar leuker als je gewend bent n nog meer vrienden heb gemaakt en al helemaal als je de kindjes daar kan helpen en jij ze weer blij maakt word je daar zelf vast ook blij van en op zon moment weet je weer waarom je dit zo graag wilde!

    Heel goed dat je gooische gedrag nog in je zit met je ring met diamanten haha hoe krijg je het weer verzonnen!
    Ieuuww dat van dat water klinkt echt vies dan maar met een snorkel onder de douche ook spannend haha

    Ik hoop dat je snel fotos plaatst heb natuurlijk wel een idee maar is toch leuk om het te zien!
    heb je trouwens al poepies op ons gelaten haha en mn hoofd onder gekwijlt tijdens het slapen of heb je alles nog netjes in de kast liggen?

    Nou mijn vriendin ga maar lekker slapen en alles komt goed! Het zal iedere dag een beetje beter worden!

    Dikke kus en hele dikke knuffel

    Jij bent mijn vriendin!

  • 11 September 2011 - 22:42

    Lot:

    Haha ik zie mt mn domme hoofd nu pas dat je ook fotos geplaatst heb super leuk!!! Ben zoo trots op jou!

  • 12 September 2011 - 12:42

    Esmeralda:

    Hey Wijfie
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien! Zeker als ik de foto's zo zie krijg ik meteen weer zin om te reizen!! En zo te zien (zeker aan je kamer) voel je je steeds meer thuis. Ga vooral genieten, zoals van die pizza. haha.
    Als ik de foto's zo zie kan ik me zeker voorstellen dat jij opvalt als blonde dame!
    Nog veel plezier daar! En werkse morgen! Ben benieuwd hoe dat je gaat bevallen!

    xxx

  • 12 September 2011 - 19:02

    Alinda Van Bommel:

    Hee Es!

    Jaa begin nu een beetje me plekje te vinden :)
    Als ik over straat loop roepen alle kinderen je na, zo leuk!

    Morgen volgt m'n update van de eerste werkdagen, vandaag nog niet veel gedaan nl hihi.

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 65802

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: