Een Ghanese bruiloft! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Een Ghanese bruiloft! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Een Ghanese bruiloft!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

08 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Hello everybody!

Ik wil iedereen onwijs bedanken voor de lieve berichtjes, reacties, mailtjes, smsjes en belletjes vanwege mijn malaria. Dat is zo fijn geweest!

Van donderdag op vrijdagnacht heb ik met behulp van een slaaptabletje stukken beter geslapen, en niet meer geijlt hihi.
Vrijdag niet gaan werken vanwege de malaria. Vanwege de bruiloft op zaterdag zijn er erg veel gasten, ze vragen allemaal hoe het met mijn gezondheid gaat. Ik antwoord vaak dat het al beter gaat, hier danken ze God voor en zullen voor mij bidden. Zo lief hoe bezorgd en betrokken ze met mij zijn!
Zag best wel op tegen deze dag omdat ik nog nooit een hele dag thuis ben geweest. Gelukkig is Tara een hele poos langs geweest en had lekker annanas en appelsap meegenomen! Ook Ilse is eventjes langs geweest dus dat was gezellig! Samen met Tara plannetjes gemaakt wat we graag nog willen bezoeken tijdens onze weekenden in Ghana!
Aan het einde van de middag toen Tara rond 17.00 weg ging was ik helemaal versleten en ben even gaan liggen. Totdat ik om 18.30 wakker gegilt werd door Susanna dat het eten klaar was!

Vandaag, zaterdag, is er een bruiloft van de zus van Mr. Jacob en mijn Ghaneze broer William! Nou heb ik 2 broers die Willem heten haha.
Ik was meer dan uitgenodigd door William en zijn aanstaande vrouw.
De bruiloft begon om 10.00 in de kerk, dus 10.00 vertrokken we van huis ;)
Bij de kerk aangekomen werd er al luidruchtig gezongen en gedanst. De kerk was erg mooi versierd en er hing een goede sfeer. Na wat gezongen en vooral gedanst te hebben ging de dominee zijn preek houden. De beste man was verre tegen het homo huwelijk en verkondigde dan ook hoe goed het was dat hun als man en vrouw gingen trouwen!
Toen de geloftes werden opgezegd gingen de gasten helemaal los, joelen, gillen, alles mag alles kan. Zo veel losser dan bij ons in het stijve Nederland!
En toen het moment: 'you can kiss the bride'. Hahaha dat was een en al sensatie, gegil en aangemoedig. De kus was smak en klaar haha, geen vette tongzoen zoals wij in Nederland zouden doen!
Na de plechtigheid kreeg iedereen in de kerk een tasje, in dit tasje zat een bakje met rijst. En we kregen een zakje water. Ondertussen was het bruidspaar de taart aan het aansnijden. Deze werd later in kleine stukjes (hap slik weg formaat) rondgedeeld op schalen. Ook een manier om te doen!
Uiteindelijk zijn we om 14.00 vertrokken uit de kerk en naar huis gegaan.
Rond 18.00 kwam het bruidspaar naar het familie huis, wat gevestigd is binnen de compound van Mr. Jacob. Ik mocht met het bruidspaar op de foto en zij dankte God dat ik op hun bruiloft ben gekomen. Het is zo'n ontzettend leuk stel, ik wens hun niets dan goeds toe.

's Avonds weer spaghetti/ noodles gegeten. Dag 4 achter elkaar! Iemmand vroeg aan mij of ik de Ghanese rijst niet lust, tuurlijk lust ik dat wel. Maar volgens Susan eet ik veel te weinig rijst, en ze vind het veel leuker als ik dan mijn bord spaghetti leeg eet. Als stille hint heb ik nu ook de helft van mijn bord spaghetti laten staan haha. Hopelijk krijg ik morgen dan iets anders te eten!

Ik ga nu lekker slapen, hoewel ik mij stukken en stukken beter voel ben ik wel versleten na zo'n 'drukke' dag met malaria haha.

Xliefs Alinda

  • 08 Oktober 2011 - 20:13

    Judith:

    hoi alinda,

    fijn dat het weer beter met je gaat.
    en wat grappig zo`n bruiloft om mee te maken en dat d emensne ook zo bezorgd zijn dat is denk ik wel fijn.
    zou ook wel lkkr zijn idd om is een keeer wat anders te eten dan spaghetti... hihihi nou veelplezier en succes daar!!!

    gr judith

  • 09 Oktober 2011 - 10:31

    Alinda Van Bommel:

    Hee Juud!

    Ja zeker, dankjewel!
    Haha ja die spaghetti komt echt mijn strot uit, maar vanavond krijg ik als het goed is wat anders!

    Fijn weekend nog, groetjes aan Jeroen!
    Groetjes Alinda

  • 10 Oktober 2011 - 10:59

    Marjoke:

    hee alin,

    wat gaaf van die bruiloft, lijkt me echt heel bijzonder om een keer mee te maken! ik hoop dat het wat beter gaat met je malaria, beterschap namens mn moeder en mijzelf! xx

  • 10 Oktober 2011 - 17:14

    Alinda Van Bommel:

    Hee Mar!

    Dankjewel :) het gaat echt stukken beter al!
    Ja was heel bijzonder om eens zo'n bruiloft mee te maken!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 65713

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: