Two lovely days in Ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Two lovely days in Ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Two lovely days in Ghana!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

05 November 2011 | Ghana, Tamale

Hello everybody!

Vrijdag 4 november:
Vandaag ben ik precies 2 maanden in Ghana, op de helft van mijn reis. Vanaf nu heb ik dan het grootste gedeelte erop zitten, toch wel een gek idee hoor!
Na 2 maanden ben ik behoorlijk ingeburgerd en al een echte Ghanese vrouw geworden.
Vanwege mijn tweemaandelijkse jubileum hadden Ilse en ik vandaag een dagje vrij genomen.
Om 11.00 naar de stad vertrokken, als eerst de markt op gegaan. Hier rollen koeien koppen je voorbij, en de geur is al helemaal niet te beschrijven. Sta ik rustig van zakjes limonade te kopen, roept Ilse opeens 'Kijk Alin daar liggen de darmen' fijn! Haha, ik vind het zo goor allemaal. En wil altijd zo snel mogelijk voorbij deze letterlijke stinkkramen lopen.
Op de markt een doek gekocht die ik kan gebruiken als wikkeldoek voor het douchen. 1 keer raden welke kleur de doek heeft? Goed geraden, roze!
Hierna naar het imigratie kantoor gegaan om mijn paspoort op te halen. Wat een onwijs vriendelijke mensen daar zeg! Ik kwam binnen gelopen en werd gelijk invited om pinda's mee te eten. Mijn paspoort opgehaald, en een visum voor 2 maanden gekregen. Ben nu weer een legaaltje :)
Hierna nog wat boodschapjes gedaan. Heb na 2 maanden zweten toch maar besloten om een zweetdoek te kopen, maarja de zweetdoek moet wel aan 1 voorwaarde voldoen, hij moet roze zijn! Gelukkig is dit gelukt hihi.
Na de boodschapjes gezellig met alle andere vrijwilligers geluncht bij Sparkelss. En op een vrijdag hoort natuurlijk een vrijdagmiddagborrel! Deze volgde dan ook na de lekkere lunch.
Vanwege alle gezelligheid lukte het niet op voor het donker thuis te zijn, oeps!
's Avonds aten we rijst, Susanna 'isn't this delicious?!' haha, en dat was het ook. Ze begreep dan ook niet waarom ik maar voor een baby had gegeten haha. Ik heb voor de 101ste keer uitgelegd dat wij in Nederland niet zulke grote porties eten als zij in Ghana, en vanwege het warme weer ik ook niet zo'n trek heb.
Ik zit goed aan de race, waardoor ik vanacht 2 keer moest rennen naar de wc. Heb echt heel zachtjes gedaan, maar Ghanezen slapen geloof ik op 1 oor, want allebei de keren zijn mijn gezin niet ontgaan!

zaterdag 5 november:
Jeeh het weekend is begonnen. Na zo'n zware werkweek was ik daar echt aan toe haha.
Vandaag ga ik met Evelyn en Eddy naar het zwembad. Omdat Eddy zaterdagochtend ook naar school gaat zou hij later komen.
Evelyn kwam 's ochtends naar mij toe met twee badpakken. 'Welke zal ik aan doen?' zo schattig haha. Ik merk dat ik na twee maanden echt een onwijs leuke band met haar heb opgebouwd, en dat zij mij nu aals haar grote zus gaat zien!
's Ochtends was ik nog wat mailtjes aan het sturen toen er op mijn kamerdeur werd geklopt. Het was Evelyn, of ze bij me mocht komen zitten. Ze is op mijn schoot gaat zitten en ik heb rustig mijn mailtjes afgetypt.
Om 11.00 zijn we met de taxi naar het zwembad gegaan. Ilse en haar 2 gastzusjes gingen ook gezellig mee.
Ik had zwembandjes meegenomen, omdat ik wist dde meeste Ghanese kinderen niet kunnen zwemmen. Ook Evelyn kon dit niet haha. Zwembandjes om, life vest aan en go! Ze was niet uit het zwembad te slaan haha. Ik dacht aaltijd dat ik een waterratje was, maar Evelyn is er alleen voor de lunch en koekjes uitgekomen haha.
Om 14.00 kwam Eddy er ook bij, ook hij kon niet zwemmen. Dus hij het zwemvest aan en hem ook leren zwemmen. Dit is was lastiger dan een meishe van 9 leren zwemmen haha. Toen ik hen wilde leren duiken waren de overige Ghanezen ook erg geintresseerd, dus ook zij hebben een duiklesje gekregen hihi.
's Middags nog lekker geluncht bij het zwembad en rond 16.30 weer naar huis vetrokken.
Ghanezen smeren zich niet in met zonnebrand voordat ze gaan zwemmen, maar na een hele dag zwembad haha. Voor de droge huid!
Hier heb ik twee versleten kinderen afgeleverd bij mijn gastmoeder. Toen Susanna hoorde dat we fried rice en patat hadden geluncht had ze spijt dat ze niet mee was gegaan. Haar uitgenodigd om de volgende keer mee te gaan, maar ook zij (38jaar) kan niet zwemmen. Dus dat wordt mijn volgende project haha.
Toen ik werd geroepen voor het avondeten lag Evelyn voor dood op de bank te slapen,en Eddy zat constand te gapen. Hij concludeerde dan ook na een paar minuten dat hij erg moe was haha. Jacob vond het alleen maar goed dat zij moe waren, want zwemmen was een sport en daar hoor je moe van te zijn. Gelukkig, geen boze gastouders!
Zelf ben ik goed verkleurd (lees rood) en heb ik er weer een mooi aantal sproeten bij!
Vanavond lekker vroeg naar bed, want ook ik ben moe na deze dag hihi.

Liefs, Alinda

  • 05 November 2011 - 20:26

    Judith:

    haha wat een lueke ervaring, en gaaf dat ze het zo leuk vonden!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 65454

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: