A beautiful day in Ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu A beautiful day in Ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

A beautiful day in Ghana!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

09 September 2011 | Ghana, Tamale

Hallooaaaa!

Denken jullie al daar is ze weer? Haha, de eerste indrukken wil ik zo graag delen, vandaar elke dag een verhaaltje! No worries dat ga ik niet 6 maanden volhouden hihi.

Ik ga nu maar eens beginnen met de verhalen waar jullie jaloers op zullen worden; vandaag toen ik wakker werd om 7.30 een lekker koude douche genomen, en ja daar mag je jaloers op zijn want lang niet iedereen heeft hier een douche. Na de douche ontbeten en verder gegaan met het inrichten van het nieuwe office!
Ik heb samen met Mr. Peter schoongemaakt op de Afrikaanse manier, hij zij 'you're a real African lady now!' of je daar blij mee moet zijn is wat anders haha.

's middags ben ik samen met Job(een vrijwillerger) en zijn broer Achmed uit zijn gastgezin Tamale town ingegaan. We hebben wat gedronken bij het Cultureel centrum, erg leuk! Toen Job even naar de wc was vroeg Achmed mijn nummer, ik antwoorde heel leuk dat ik mijn Ghanese nummer niet uit mijn hoofd wist. Toen Job terug kwam herinnerde ik hem er in het Nederlands even aan dat hij mijn nummer ook niet had haha.
Oh zij Achmed dan geef ik mijn nummer wel, dan kan je me bellen en heb je me nummer als nog. Dat ik mijn telefoon vergeten was kon ik moeilijk zeggen want die had die al gezien. Haha, hoop niet dat dit stalker nr 1 wordt. Maar ik denk het niet, Achmed is namelijk zwaar moslim en heeft al een vriendin. Nu ik dit typ realiseer ik me dat dit niks uitmaakt omdat Moslims meerdere vrouwen mogen hebben, hmmm wordt wellicht vervolgd dus!
Bij het centrum waren ze een African dance aan het doen, zo ontzettend leuk om te zien, Achemd zei 'come and join them' uhhh 'nee dankje?'haha.

Ik ben rond 18.00 met de taxi terug gegaan naar huis, wat een avontuur was dat zeg! Je hebt hier 2 soorten taxi's. 1 waar je zelf alleen inzit en een gedeelde taxi, de gedeelde taxi is 10x zo goedkoop dus daar ging ik voor! Alleen daar dachten de taxi chauffeurs anders over, die wilde me alleen brengen, dus op naar de volgende. Uiteindelijk is het gelukt en zat ik als blond meisje met 4 Ghanezen mannen in een taxi, hmmm.. Maar ik heb het overleefd!
Nadat de motor onderweg 2 keer uitviel ben ik veilig aangekomen bij mijn host family!

's avonds heb ik tezin gegeten, typisch ghanees eten, de beschrijving is als volgt: een pap gemaakt van meel en dan lekker dik, dat doop je in hele hete pindasoep en dan snmakelijk eten! Moet toegeven dat het nog niet eens zo vies is, mama's zuurkool in Nederland is erger haha.

Nou ik ga mijn bedje maar eens opzoeken, en nogmaals iedereen bedankt voor de leuke reactie dat is zo fijn om te lezen. Thanks to you all!

Liefs,

de pinklady!

  • 10 September 2011 - 08:23

    Marcia:

    Super leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt!! :)
    Wie weet wat je aan je reis over houdt, naast herinneringen, ervaringen, een bruin kleurtje ook nog wel een vent!
    Ik begrijp alleen nog niet waar ik jaloers op moet zijn :P een koude douche, een moslim man die al een vriendin heeft en een versierpoging doet, een taxi delen met 4 Ghanezen.. O natuurlijk, het eten! Dat klinkt wel super lekker hihi!
    Nee hoor, schatje. Je verhalen zorgen er voor dat ik ook weg wil en het is en wordt vast super gaaf in Ghana!!! :D
    Dikke kus xxxxxxxxxxxx

  • 10 September 2011 - 08:27

    Marcia:

    O en ik zie ineens 31 graden bovenaan de pagina.. Dat is ook wel jaloersmakend! Vandaag is het toevallig warm in NL, 27 graden. Maar komende week wordt het weer meer herfst...

  • 10 September 2011 - 13:00

    Kees Wiersma:

    Ik ben de opa van Ilse Feenstra die op 3 oktober gaat.
    Je zal haar wel kennen.
    Ik krijg zo een aardige indruk wat Ilse te wachten staat.
    Het is een hele belevenis.

  • 10 September 2011 - 16:08

    Tea:

    Dushiii!! Super leuk om je blogs te lezen, Snel skypen en lekker bijkletsen! Het belangrijkste is dat je er van geniet he! Niet stressen en lekker op zn Ghanese tempo hihi:). Gaat t een beetje met de cultuurshock?? Al een beetje verwerkt alle nieuwe indrukken? Loveyouu xoxo

  • 10 September 2011 - 18:27

    Dees:

    Hihihi misschien moet je het recept dan maar meenemen tegen de tijd dat je naar huis komt, alles beter dan de aspergeschotel !!

    Nummer 1 kan je in ieder geval in je zwarte boekje schrijven Alin hahahaha

  • 10 September 2011 - 19:45

    Lot:

    heei lieve linn

    super leuk al je verhaaltjes hoop dat het niet afzwakt nar dalijk 1 verhaaltje in de maand dus hou dit vol!

    nou ga maar stiekem in je kamertje die afrikaanse dans oefenen kan jij dalijk ook een showtje weggeven lijkt me leuk!

    ja je trekt natuurlijk veel bekijks met je lange blonde haren!

    ben je nu ook al echt aan het werk met de kindertjes of duurt dat nog even??

    dikke kuss

    jij bent mijn vriendin!

  • 10 September 2011 - 19:47

    Pim:

    heee pink lady ,
    en lekker gegeten???
    leuk om je verhalen te lezen
    o ja wij hebben pizza gegeten,lekkkerrrr
    doei doei pim

  • 10 September 2011 - 20:07

    Alinda Van Bommel:

    Halloo!

    Haha op het weer mogen jullie zeker jaloers zijn, ben zelfs al een keer verbrand dus de zon is lekker fel!
    Nou Dees of de aspergeschotel beter is dan dit durf ik nou ook niet te beweren haha, maar je krijgt het recept hoor hihi.
    De cultuurshock begin ik stap voor stap te overwinnen, de Ghanese cultuur is zooo anders en de Hollandse cultuur heeft toch echt wel mijn voorkeur!
    Vanmiddag even de stad in gegaan en een pizza'tje gegeten, heerlijk! Dus ome Pim pizza hebben ze hier ook haha.
    En Lot mn blonde haren en m'n leuke karakter zijn natuurlijk fantastisch voor de Ghanese mannen! Haha, vandaag dacht er 1 dat ik uit Engeland kwam omdat ik zo wit was haha. Toen ging die naast me staan en begon duo penotti te zingen hahhaa.
    Dinsdag beginnen de scholen hier in Tamale dus dan gaat het echte werk met de kinderen beginnen, i can't wait!

    Nou morgen volgt mijn weekendverslag want zo heel veel spannende dingen zijn er vandaag niet gebeurd.

    En jullie hoeven ook niet bang te zijn dat ik weinig verhaaltjes ga schrijven want vind jullie reacties veeltste leuk!

    Fijn weekend,

    Geniet van het weer (gemeen he?! hihi)

    Groetjes Alinda

  • 10 September 2011 - 21:36

    Shjarda:

    Hai Alinda,

    Leuk om je blog te lezen, en knap dat je het zo bij houd! Ik heb inmiddels al een maand niet meer geschreven ofzo, hihi. Nog een paar weekjes dan ben je aan alles (inclusief de hitte) gewend!
    Geniet er van!!!!

    x Shjarda

  • 12 September 2011 - 12:39

    Hendrick Xavier:

    Heel leuk en grappig jou verhaaltjes.
    en leuke foto`s ook.
    Mevrouw Fatima de toekomstige vrouw van Achmed.

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 64388

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: