The Kintampo waterfalls! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu The Kintampo waterfalls! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

The Kintampo waterfalls!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

02 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Halloo lieve familie, vrienden en kennisen!

Afgelopen donderdag avond kreeg ik een smsje van een van de andere vrijwilligers, ze ligt in het ziekenhuis met malaria! De ziekenhuizen in Ghana zijn bij lange na niet wat we gewend zijn in Nederland dit heb ik vrijdag met eigen ogen ervaren.

Vrijdagochtend ben ik samen met een andere vrijwilliger op bezoek geweest bij de vrijwilliger die in het ziekenhuis ligt, zij ligt in het ziekenhuis waar zij ook stage loopt en krijgt daarom een 'voorkeursbehandeling'. Dit houdt in dat zij niet bij 10 Ghanezen op een zaal ligt, maar in een bed ligt bij de consult ruimte. In deze ruimte zijn altijd minimaal 5 mensen aanwezig. Erg fijn als je daar met malaria en hoge koorts ligt!
Na het ziekenhuisbezoek voor het eerst gelift naar de stad toe. Het ziekenhuis ligt namelijk op een afgelegen weg waar nauwelijks tot geen taxi's rijden. Na een kwartier lopen stopte er een auto voor ons langs de weg, we mochten mee rijden naar de stad toe. Vol vetrouwen ingestapt, en in de stad weer veilig uitgestapt :)
Lekker wat gedronken en 's middags geluncht en de vrijdagmiddagborrel met mijn mede vrijwilligers. Altijd erg gezellig! Mijn favoriete gerecht in Ghana zijn duidelijk de springrolls, dit zijn een soort kleine loempia's, jammiee! Om 16.00 begon het te gieten van de regen, niet normaal. Noodgedwongen dus nog een drankje moeten doen! Thuis aangekomen lag de elektriciteit eruit, altijd fijn.

Zaterdag vroeg opgestaan want vandaag ga ik weer een weekend weg, naar de watervallen in Kintampo!
Door de regen, ja het regende nog steeds/weer, iets later vertrokken. Met de trotro zijn we uiteindelijk om 9.30 vertrokken naar Kintampo, heerlijk 3uur opgekropt in een bus zitten met mijn heerlijk ruikende tijdelijke landgenoten: de Ghanezen!
In Kintampo aangekomen was het erg lastig om een taxi te vinden die ons naar het gereserveerde hotel te brengen. Dit hotel zou namelijk niet meer bestaan, erg knap vonden we, gister hadden we namelijk een reservering gemaakt bij de eigenaar. Uiteindelijk toch gelukt, en bij het hotel aangekomen. Dit was werkelijk waar een flut hotel, dingen die beloofd waren konden niet en het zag niet erg jofel uit. Op naar een ander hotel dan maar, en dat is gelukt. Leuk guesthouse in het centrum!
Spulletjes uitgepakt, wat gegeten en op naar de watervallen.
Daar aangekomen kregen we een rondleiding met een gids. Er waren 3 watervallen, welke we allemaal gingen bekijken. De eerste twee watervallen waren mooi om te zien maar niet onwijs hoog, naar schatting een meter of 5.
Bij de laatste waterval aangekomen moesten we via een trap 152 treden naar beneden, en daar was het dan: DE kintampo waterval van maar liefst 25 meter. In 1 woord, WAUW!
Prachtige foto's gemaakt die ik snel met jullie ga delen en bij deze laatste waterval mochten we ook zwemmen/het water in!
Dit was onbeschrijfelijk, zo ontzettend gaaf! Echt fantastisch, sta ik daar onder een waterval midden in Ghana. Het enige wat ik dan ook kon doen was lachen, ik had een smile op mijn gezicht van oor tot oor!
's Avonds wilden we uit eten gaan, helaas had Kintampo echter geen restaurants in de stad zitten. Je kon alleen eten krijgen wat langs de weg verkocht werd, dit werd dan op een bord gegooid en eet smakelijk. Ik heb hier dan ook voor bedankt en wat bananen als avondeten op!
Hierna hebben we nog wat drankjes gekocht en bij het guesthouse opgedronken, we hebben er nog een leuke avond van gemaakt!

Zondagochtend weer heerlijk uitgeslapen, tot maar liefst 8.30! Bij het guesthouse hebben ze geen restaurant dus een ontbijtje moesten wij zelf verzorgen. Bij het tankstation een brood en een vruchtensapje gekocht, was prima te doen. Uiteindelijk zijn we om 11.30 weer met de trotro bus naar huis vertrokken. Om 14.30 in Tamale aangekomen en nog wat gedronken in de stad.
Rond 15.30 was ik thuis, maar ik was dan ook de enige. Niemand was thuis en de deur op slot! Mr. Jacob gebeld en die heeft het verstopplekje van de sleutel verklapt, geen klomp zoals bij ons in Nederland haha.

Na een lekker weekend een mooie week in het vooruitzicht, vandaag vliegen Ilse en Saskia namelijk naar Ghana. Vanaf dinsdag avond zijn we eindelijk samen, en ga ik de Ghanese gids voor hun spelen.

Fijne avond nog allemaal!

Liefs Alinda

  • 03 Oktober 2011 - 16:01

    Lot:

    Hee lieve linn

    Wat een leuk verslag was dit!
    Natuurlijk zijn ze allemaal smullen alsof ij de mijn geheim aan het lezen ben haha maar ik zat nu zelf achter mn beeldacherm mt een grote glimlach

    Moet zo mooi geweest zijn die watervallen dit zijn dan toch wel weer de leuke dingen van het verre ghana en dan morgen je vriendinnen!

    Veel plezier dikke kus

    Jij bent mijn vriendin!

  • 03 Oktober 2011 - 16:36

    Alinda Van Bommel:

    Hallooo lieve Lot!

    Haha, wat leuk om te horen :D
    Ik word ook weer helemaal vrolijk als ik eraan terug denk hihi.
    Dit zijn inderdaad de leuke verhalen en om jaloers op te worden uit het oh zo verre Ghana!

    En jij gefeliciteerd met je mooie man, leuk feestje gehad zaterdag?

    Daag lieve Lot, jij bent mijn vriendin!

  • 03 Oktober 2011 - 18:22

    Geert Vissers:

    Hallo,

    Ik zie dat je een reis aan het maken bent door Ghana. Ziet er super uit! Ik hoop dat jij mij met iets zou kunnen helpen.
    Ik ben een student aan de Hogeschool Inholland en volg nu een minor Community Based Tourism. Het project wat wij nu aan het doen zijn gaat over Ghana . Een gedeelte van ons onderzoek is om er achter te komen wat het beeld is wat mensen van Ghana hebben.
    Aangezien jij nu in Ghana zit ben je de perfecte kandidaat om ons helpen met het onderzoek. Wij zouden graag een aantal vragen stellen met betrekking tot Ghana.
    Hopelijk wil je ons helpen. Het zijn 18 vragen en het beantwoorden zal zo’n 10 minuten in beslag nemen. De vragen staan in het engels, maar mogen in het Nederlands beantwoord worden. De vragen inclusief antwoord kun je terug sturen naar 474205@student.inholland.nl

    Alvast heel erg bedankt.

    Groetjes,

    Geert

    1. Gender male/female

    2. Age

    3. Residence

    4. What is your profession?

    5. What is your home situation?
    - single
    - married, no children
    - married, young child(ren)
    - married, empty nest

    6. How many times have you been to Ghana?

    7. Did you visit the city or the villages in the North/South?

    8. What kind of holiday/trip did you book mostly? like:
    - luxury (5-star hotel etc.)
    - basic
    - community based tourism (staying at a local family)
    - etc.

    9. What kind of holiday/trip did you mostly use? like:
    - volunteer work
    - for work
    - holiday all-in deal
    - holiday organized by myself
    - etc.

    10. Why did you choose to go to Ghana? What was the main reason?

    11. What were your expectations of Ghana before your visit? like: -poor, - developed, -good infrastructure etc.

    12. Did those expectations come out? If not, what were the differences?

    13. Did you have/Do you have any preconceived opinions about Ghana? If yes, what are they?

    14. During this holiday/trip, what were the positive/negative aspects in Ghana?

    15. What do you think should be improved (based on those (negative) experiences etc.)?

    16. Would you visit Ghana again in the future?

    17. Would you recommend Ghana to others? Explain

    18. Have you ever heard of the Meet Africa Foundation? If yes, what can you tell us about it?

    If you would like to add anything, feel free to do.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 64269

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: