Malaria! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu Malaria! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Alinda Bommel - WaarBenJij.nu

Malaria!

Door: Alindavanbommel

Blijf op de hoogte en volg Alinda

06 Oktober 2011 | Ghana, Tamale

Halloo allemaal!

Dinsdag avond om 20.00 ging ik samen met Mr. Jacob Ilse ophalen van het busstation. De tranen kwamen van blijdschap omhoog!
Ilse haar gastgezin was niet goed schoon genoeg, hier kwamen ze om 20.00 achter, dus te laat om nog wat anders te regelen!
Vandaar heeft Ilse de eerste nacht bij mij geslapen. In eerste instantie zouden we met zijn tweeen in mijn twijfelaar bed slapen, lekker plakken dus met dit warme weer! Susan vroeg aan ons of dit oke was, waarop ik reageerde dat het prima was en een lekker warme nacht zou worden. Toen haalde ze ergens anders een matras vandaan wat we op de grond konden leggen, was toch wel erg fijn!

Dinsdagochtend wakker geworden met mijn lieve vriendinnetje naast me, zo fijn! Toen ik het matras terug gaf aan Susan bleek het van Elisha te zijn. Die heeft de afgelopen nacht samen op 1 matras geslapen met Eddy. Beide jongens zijn 14 jaar oud! Toen Ilse en ik dit hoorde voelde we ons zo schuldig en hadden we best samen op de twijfelaar kunnen slapen.
's Ochtends zijn we naar het office geweest van CPYWD en heb ik Ilse de school laten zien. Alle leraren aan wie ik Ilse voorstelde reageerde met 'Oh dat is nou je vriendin over wie je het elke keer had' haha.
's Middags hebben we een rondleiding gehad door Tamale, en daarna heerlijk en schandalig veel geluncht bij Luxury!
's Avonds voelde ik mij niet zo lekker en was als een hond aan het hoesten. Susan hoorde dit en zei dat ik voor de hoest wel even wat moest halen bij de apotheek, ik vond dit ook wel een goed idee en vertelde dat ik ook koorts en hoofdpijn had. Volgens Susan moest ik dan toch wel naar het ziekenhuis om mijn bloed te laten testen op Malaria. Ik vond dit niet zo nodig en hield vol dat het een verkoudheid was met hoofdpijn en koorts.
's Nachts heb ik liggen ijlen in mijn bed van de koorts, lag te zweten als een otter en nog had ik het koud.

Woensdagochtend vroeg Susan of ik een beetje geslapen had, nee helaas niet. Toen ik zei dat dit van de koorts kwam vonden ze allemaal dat ik naar het ziekenhuis moest. Dus 's ochtends heeft Mr. Jacob Ilse en mij naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis aangekomen moest ik mij inschrijven, en heb een echt dossier gekregen. Daarna werd mijn bloeddruk gemeten en moest ik op de weegschaal gaan staan, haha.
Daarna moest ik plaatsnemen voor de consultruimte. De dokter stelde wat vragen wat ik kwam doen en waar ik precies last van had. Hij stelde een bloedtest voor en met de uitslag daarvan moest ik terugkomen.
Dus op naar het labaratorium om bloed te laten prikken. Zoals velen van jullie weten ben ik als de dood voor naalden, laat staan Ghanese naalden.
In de bloedprikruimte aangekomen was ik dan ook lichtelijk (lees extreem) gestresst. De artsen probeerde mij wat gerust te stellen wat weinig hielp, ik was zo bang dat ik moest huilen van angst. De artsten probeerde mij gerust te stellen dat het geen pijn deed en dat ik maar de andere kant op moest kijken. Toen ik de opmerking eruit gooide 'Jullie moeten ook wel denken wat een domme witte vrouw' lagen ze dubbel van het lachen wat mij gedachte ook even verzette. Het bloedprikken hier doen ze in je hand, iets wat ik nog veeel en veeeel enger vind. Toen ik vroeg of het in mijn arm mocht ging hij dit proberen maar hij was bang dat hij mis zou prikken en heeft uiteindelijk toch in mijn hand geprikt. Eindstand voelde ik helemaal niks!
Na een paar minuten wachten in de wachtkamer was de uitslag er al en moest ik plaats nemen in de wachtrij voor de consultruimte, hier zou de dokter met mij de uitslag bespreken. En ja hoor, het is malaria! Ik heb een hoop medicijnen gekregen, medicijnen voor de malaria, een koortsremmer, diclofinac en een hoestdrank. Kan lekker gaan spacen van al die drugs!
Na het bezoek aan het ziekenhuis gelijk mama gebeld, die wel geschrokken was. Nog even wat gedronken in de stad en Ilse wat gegeten. Na een uurtje was ik echt versleten en zijn we terug naar huis gegaan. Hier heeft Susan wat noodles voor mij klaar gemaakt en daarna heb ik mijn flinke dosis medicijnen ingenomen!
Zoals ze hier zeggen hoort malaria bij het Afrikaanse leven, dus ook dat moet je meegemaakt hebben!

Ik hoop vanacht beter te slapen en anders heb ik toestemming gekregen om de andere vrijwilligers wakker te bellen :)
Op zulke momenten dat je ziek bent is thuis zijn toch het allerfijnste. Maar ook dit ga ik doorstaan en maakt me sterker!

Xliefs Alinda

  • 06 Oktober 2011 - 17:01

    Kim:

    Schatje! Omg.. ik zag malaria staan.. ik denk dit is niet goed...! Gelukkig heb je in ieder geval ilse bij je! Heel veel beterschapjes en een dikke knuffel en kus van mij! Me fb flipt em trouwens zwaar dus ik weet niet of je nog gereageerd had maar dan kan je me beter een mailtje sturen over wanneer we een Skype date plannen.. Xx Loveyou!

  • 06 Oktober 2011 - 17:17

    Pim:

    hoi alinda wat laat je ons schrikken zeg hoe gaat het nou ,ik hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen heeeel veel beterschap wij vinden jou een kanjer hou je sterk groeten uit bleiswijk en een dikke doei

  • 06 Oktober 2011 - 17:48

    Esmeralda:

    Jeetje meid, dat is vette pech dat je Malaria hebt! Let goed op jezelf en zorg dat je veel drinkt!! Ik hoop dat je je snel beter voelt. Veel beterschap!! Xxx

  • 06 Oktober 2011 - 19:42

    Alinda Van Bommel:

    Dankjulliewel :) ik ga rustig aan doen de komende dagen en veel drinken inderdaad. Heb vanmiddag pakjes appelsap gehaald dus dat gaat helemaal goed komen!

  • 07 Oktober 2011 - 07:35

    Minette:

    He Alinda

    bale joh malaria hopelijk knap je snel op. Succes met je werk en snel beter worden
    \
    gr Minette

  • 07 Oktober 2011 - 10:57

    Alinda Van Bommel:

    Hi Minette!

    Ik hoorde van mijn moeder dat jullie elkaar weer tegen waren gekomen in het zwembad! Dankjewel, ga inderdaad even goed uitzieken :)

    Groetjes en een fijn weekend!

  • 07 Oktober 2011 - 17:32

    Joke W (moeder Ilse):

    Hoi Alinda,

    Ik heb al je verhalen gelezen, had wel met je te doen hoor ... Gelukkig zijn er ook mooie ervaringen, en ik hoop dat je je snel beter voelt !!
    Sterkte en beterschap !!

  • 07 Oktober 2011 - 20:04

    Alinda Van Bommel:

    Bedankt voor je reactie Joke, erg lief! Gaat helemaal goed komen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Alinda goes Ghana!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Afscheid nemen bestaaat niet!

01 Januari 2012

Happy new year from Ghana!

29 December 2011

Chill dagen in Gurugu.

27 December 2011

You're invited!

25 December 2011

Christmas in Ghana!
Alinda

Op 4 september 2011 ga ik voor een half jaar naar Ghana toe! Ik ga 5maanden vrijwillergerswerk doen in Tamale, en daarna een maand door Ghana reizen.

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 13865
Totaal aantal bezoekers 64234

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 04 Januari 2012

Alinda goes Ghana!

Landen bezocht: